zaterdag 8 juni 2013

Het Nederwoudsepad (klompenpad)

Van 2013-06-08 Nederwoudsepad
Vandaag staat het Nederwoudsepad op het hardloopmenu, wederom een klompenpad. Ik heb de smaak te pakken, vooral met dit mooie weer.



Het Nederwoudsepad is een klompenpad tussen Renswoude en Lunteren, volgens m'n GPS 13,3 km lang. De start is bij camping de Grebbelinie aan de Ubbeschoterweg 12 te Renswoude.

Van 2013-06-08 Nederwoudsepad
De camping ligt vlak bij Fort Daatselaar, onderdeel van de Grebbelinie. Ik heb hier al wel vaker gelopen maar nu precies andersom.

Van 2013-06-08 Nederwoudsepad
Je loopt een heel stuk precies op de grens tussen Gelderland en Utrecht. Regelmatig plassen aan de Oostzijde van de linie.

Van 2013-06-08 Nederwoudsepad
Afgoderij nu ook in de digitale wereld?

Van 2013-06-08 Nederwoudsepad
Bij de Postweg een stukje parallel over een landgoed met dit fraaie tuintje.

Van 2013-06-08 Nederwoudsepad
Sloten genoeg, altijd een rustgevend beeld vind ik.

Van 2013-06-08 Nederwoudsepad
Eindelijk, een echt stukje klompenpad :) Het valt me op dat dit pad wel erg veel boerenweggetjes heeft, verhard en onverhard. Ik verwacht toch bij een klompenpad wat meer kleine wandelpaadjes.

Van 2013-06-08 Nederwoudsepad
Een van de leuke dingen van de klompenpaden is dat ze op elkaar aansluiten. Er zijn dan ook regelmatig overstappunten te vinden voor degenen die wat verder willen lopen.

Van 2013-06-08 Nederwoudsepad
Wat ik ook erg fijn vind aan een klompenpad is de stilte.... Laat er nu net op het laatste stuk een colonne van antieke tractors voorbij komen met bijbehorende uitlaatgassen. Ook wel weer leuk om te zien.

Van 2013-06-08 Nederwoudsepad
Zo, weer terug bij de camping. De routes vallen meestal korter uit dan aangegeven. Nu 13,3 km in plaats van 14. Het is een mooie route maar net iets te veel asfalt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten