zaterdag 6 juli 2013

Turfvelderpad Ederveen (klompenpad)

Van 2013-07-06 Turfvelderpad
Vandaag wederom een klompenpad voor m'n rondje hardlopen. Het Turfvelderpad start op het Marktplein in Ederveen. Voldoende parkeerplaatsen in de buurt. Op het plein zelf kon ik niet komen met de auto maar ben toch nog even dit informatiebord gelopen. De route heeft een lengte van 13 km.

Van 2013-07-06 Turfvelderpad
Ederveen is niet zo groot en na dit mooie voetgangersbruggetje ben ik al snel buiten de bebouwde kom.

Van 2013-07-06 Turfvelderpad
Tussen weilanden door, over graspaden. Het is warm weer en extra warm zo in de open zon.

Van 2013-07-06 Turfvelderpad
De route voert een stukje over de Grebbelinie. Je moet goed opletten wanneer je af moet slaan. Ik heb de route wel gedownload van iemands blog (www.gsnel.nl) maar desondanks kun je zomaar iets te ver lopen.

Van 2013-07-06 Turfvelderpad
Deze zwaan blokkeert mijn route. Hij beschermt z'n wijfje en z'n jongen en is niet van plan mij zomaar voorbij te laten gaan. Als ik dichterbij kom begint hij te blazen. Ik neem maar een iets andere route.

Van 2013-07-06 Turfvelderpad
Het mais komt al weer flink op. Nog even en ik kan er niet meer overheen kijken.

Van 2013-07-06 Turfvelderpad
Hoe kweek je nieuwe bomen... Het ziet er wel wat wanstaltig uit.

Van 2013-07-06 Turfvelderpad
Dwars door het maïsveld....

Van 2013-07-06 Turfvelderpad
Ach, wat lief....

Van 2013-07-06 Turfvelderpad
Hoezo klompenpad?

Van 2013-07-06 Turfvelderpad
Weer terug in Ederveen. Ik heb de lengte van de route niet goed kunnen meten omdat ik 2x m'n GPS uit had staan. Maar zo zag de route er ongeveer uit:



Ik vond het een leuke route, had iets meer door weilanden e.d. gemogen i.p.v. landwegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten