zaterdag 31 augustus 2013

Kruishaarderpad (klompenpad)

Van 2013-08-31 Kruishaarderpad
Je bent altijd welkom op een klompenpad. Maar alleen tussen zonsopgang en zonsondergang en zonder hond. Ook zijn de paden niet toegankelijk voor fietsers of rolstoelen. Ik vraag me eigenlijk af of je er wel mag hardlopen. Ik heb er nog geen opmerking over gehad. Overigens zal ik altijd in een wie met koeien of paarden gewoon overgaan tot wandelpas om de beesten niet te laten schrikken.


Vandaag staat het kruishaarderpad bij Nijkerk op het menu. Ik zal de officiële route die via het station in Nijkerk loopt (15km) iets verkorten door in Nijkerk via de Luxoolseweg binnendoor te steken. Ik houd niet zo van lopen door de bebouwde kom. De auto parkeer ik in Driedorp en volg vanaf daar de paarse stickers van het klompenpad.

Van 2013-08-31 Kruishaarderpad
Een parkje aan de buitenrand van Nijkerk.

Van 2013-08-31 Kruishaarderpad
Na 4 km kom ik bij deze paaltjes en snap ik niet waar ik naar toe moet. De pijltjes wijzen de wei in maar na een rondje door de wei:
kom ik er achter dat ik waarschijnlijk al eerder een afslag heb gemist aan het begin van het driehoekige bosje..... Ik vervolg dus maar mijn weg via de Bloemendaalseweg.

Van 2013-08-31 Kruishaarderpad
Dwars door de wei tussen de koeien door. Even wandelen maar.

Van 2013-08-31 Kruishaarderpad
De eerste kilometers waren eigenlijk wel wat te veel asfalt maar na de koeiewei blijkt de rest van de route voornamelijk door bos te gaan en ook regelmatig wandelpaadjes.

Van 2013-08-31 Kruishaarderpad
Het valt me op dat er in dit gebied veel met paarden wordt gedaan. Vele paardeweitjes, maneges, ruiterpaden enz.

Van 2013-08-31 Kruishaarderpad
En op het einde nog de Nijkerkse Berg :) Maar je kunt er ook om heen lopen.

Na ongeveer 5 kwartier kom ik weer bij de auto terug en heb ik 12,7 km gelopen. Wat mij betreft zeker niet de mooiste klompenroute die ik gelopen heb (sorry Nijkerkers), te veel verharde en bredere wegen. De tweede helft was gelukkig wat beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten