zaterdag 12 oktober 2013

Grift en Graftenpad (Klompenpad)

Van 2013-10-12 Grift en Graftenpad
De zon breekt af en toe door waardoor ik vandaag zin heb weer eens een klompenpad te lopen. Daarvoor moet het wel een beetje mooi weer zijn. Even snel op de site van Klompenpaden gekeken en vandaag ga ik maar eens het Grift en Graftenpad bij Rhenen/Achterberg lopen, joggend wel te verstaan.

Van 2013-10-12 Grift en Graftenpad
Het startpunt ligt sinds kort bij minicamping "De Brink" aan de Weteringsteeg 45 te Rhenen. Net als ik uitstap loopt de eigenaresse langs waar ik even een praatje mee maak. Er is hier meer dan voldoende parkeergelegenheid. Zoals je kunt zien zijn er best wat blauwe plekken in de lucht.

Van 2013-10-12 Grift en Graftenpad
Het eerste stuk gaat vooral langs weilanden over een rustige boerenweg. Ook al is die geasfalteerd, ik loop waar mogelijk altijd door de berm.

Van 2013-10-12 Grift en Graftenpad
Iets voorbij Achterberg gaat het de onverharde paden en paadjes op. Zo in de zon lopen is toch wel warm met de kleding die ik heb aangetrokken.

Van 2013-10-12 Grift en Graftenpad
Ook flinke stukken door het bos. Ik had een GPS route van internet gehaald en in mijn Forerunner gezet maar blijkbaar is de route in de tussentijd op een aantal plaatsen flink gewijzigd. Maar ik volg gewoon de "klompjes" die de route aangeven.

Van 2013-10-12 Grift en Graftenpad
Kazemat S-17. Bouwjaar 1939. Commandant: sergeant Th.G. de Kok. Gevechten tegen de Duitsers op 12 mei maar na insluiting door de vijand wordt de witte vlag gehesen.

Van 2013-10-12 Grift en Graftenpad
Het begin van het lange pad langs de Grift (ook wel Valleikanaal).

Van 2013-10-12 Grift en Graftenpad
De Grift, grens tussen Utrecht en Gelderland.

Van 2013-10-12 Grift en Graftenpad
Hier let ik niet goed op. Dit is een zogenaamde "afkorter" voor wandelaars die de route net te lang vinden. Het staat ook wel geschreven op de blauwe klompjes. Maar goed, ik loop hier dus dwars door het gras en lees aan de andere kant pas dat het een afkorter is. Daar ga ik dan maar weer richting de juiste route.

Van 2013-10-12 Grift en Graftenpad
En het laatste stuk ook weer door de wei, langs de koeien en weer terug bij de auto.
Netto looptijd 1 uur en een kwartier over 12 km. Een leuke afwisselende route.

Voor meer foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten