maandag 5 mei 2014

Duinen Katwijk - Berkheide

Ik kom al heel wat keren bij een klant van mij in Katwijk, Van Rhijn Bouw. Maar nog nooit was het er van gekomen om na afloop een rondje hard te lopen in de duinen vlak bij. Nu dus wel, op een prachtig mooie dag!

Twee kilometer over het strand en verder door het duingebied.


Parkeren doe ik de auto slechts 2,5 km verderop, aan de Cantineweg. Hier is een doorgangetje naar het duingebied. Wel even goed opletten, want het is een honden-uitlaat-gebied.

Na een km of 3 door duingebied kom ik bij de overgang naar de zee... Op zo'n stuk ga ik op wandelen over. Het lijkt op 2 stappen vooruit en 1 achteruit.

Het strand is goed te belopen. Ondanks het mooie weer zijn er maar weinig mensen op het strand.

Mogelijkheid om wat te drinken bij De Duinen 26a.

Vanaf hier ga je echt Berkheide is. Grote en kleine grazers.

Echt hardlopen kun je hier niet meer natuurlijk, althans, ik niet.

Diverse plassen: Meyvogeledel, Nieuweplas, Ouwe Plas. Kwetterende vogels.

Weer terug in de bewoonde wereld, na ruim 11 km in 1 uur en 15 minuten ben ik weer bij de auto. Leuk om hier een keer te lopen, krijg weer een Texel gevoel waar ik dit wel vaker deed na klantbezoek.

Voor alle foto's klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten