dinsdag 20 oktober 2015

Kaponigtal

Zoals je ziet is het vandaag prachtig weer! Wel fris trouwens wanneer je niet uit de wind zit. Ik ga een rondje hardlopen vanuit huis via Obervellach/Durnvellach naar Kaponig en weer terug. Dit is het punt waar ik regelmatig even met Jiska naar toe loop.
 
De Kaponigbach een beetje ingedamd. Vanaf hier wordt het stevig klimmen.
 
Via dit pad kom in op de verharde weg naar Kaponig.
 
Verlaten landhuis in een haarspeldbocht.
 
Het oude spoorwegtracé met het stationsgebouw "Obervellach"
 
Goldene Oktober.
 
Het spoorwegtracé richting Mallnitz. Je kunt die overigens ook met de auto rijden, een erg leuke rit!
 
Ik ga nu steeds verder naar boven. Prachtige uitzichten. Hier kijk ik terug naar het gehucht Kaponig.
 
Afgelopen winter was hier een grote ijsmuur. Nu alleen nattigheid.
 
Keerpunt op ruim 1400m hoogte. Bij de hut ga ik rechts terug via de oostkant van de Kaponigbach.
 
Nationalparkplatz. Op de achtergrond de witte top van de Zagutnig.
 
Via de verharde weg weer terug naar ons huis. Na ruim 13km in 1 uur en 3 kwartier ben ik weer terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten