zaterdag 17 december 2016

Voormalige spoorlijn Kesteren-Amersfoort en Grebbelinie

Startpunt vandaag is een parkeerplaats aan de Valleikanaal bij Mad-venture, net ten zuidwesten van Scherpenzeel.
 
Ik wandel eerst zuidelijk langs de Grebbelinie tot aan de spoorlijn tussen Ede en Utrecht. Al snel kom ik de eerste bunkers tegen.
 
Op een gegeven moment loop je op een brede open dijk. Iets verderop is de spoorlijn al te zien.
 
De hogesnelheidstrein op lage snelheid komt voorbij.
 
Aankomst bij de oude spoordijk. Tegenwoordig buigt de spoorlijn vanuit Kesteren af naar Utrecht, vroeger ging de lijn naar Amersfoort, op de foto naar rechts dus.
 
Zo, ze hebben flink wat bomen gekapt.
 
Doorkomst bij Woudenberg. Ik vermoed dat dit het oude stationsgebouw is.
 
Na flink wat kilometers spoordijk volgen ga ik weer terug via de Grebbelinie.
 
Tijd voor een pauze met koffie en stroopwafel.
 
De weg tussen Woudenberg en Scherpenzeel oversteken, in de verte de watertoren.
 


Even een filmpje gemaakt van een nagebootste loopgraaf.
 
Nog meer verdedigingswerken. In de verte links is de parkeerplaats al weer.
 
Na 15,8 km in 2 uur en 16 minuten ben ik weer terug bij de auto.
 
Voor de gelopen route: klik hier

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten