zondag 23 april 2017

Gurglitzen (2352m) en Böse Nase (2277m)


Vandaag staat er een bergtocht op het menu: het beklimmen van de Gurglitzen en Böse Nase. Eerst ca. 40 minuten rijden naar de Christebauerhutte bij Pusarnitz/Goriach. Start ligt op 1620m hoogte.

Christebauerhutte.

Hutten op een alm. De koeien staan nog op stal, de hekken nog open.

Daar mag ik naar toe.

Op beschutte plaatsen nog wat sneeuw.

Vlak voor de Böse Nase ga ik naar het westen om eerst de Gurglitzen te beklimmen. Straks ga ik ook nog even naar het kruis op de Böse Nase.


Na 1 uur en 16 minuten ben ik op de top (2352m).

De Hocheck. Is zo te zien via de Grat ook wel te doen. Na een verblijf van 40 minuten op de top daal ik weer af, op weg naar de Böse Nase.

Zoals je ziet moet ik ook door grote sneeuwvelden heen. :)

Het kruis op de Böse Nase goed te zien. Er staat/zit ook iemand naast.

Aankomst op de Böse Nase. Hier blijf ik maar kort, even een bakkie koffie doen.

Daar kom ik net vandaan (Gurglitzen).

Op de achtergrond de Millstatter See bij Spittal.

De Hummelkopf doe ik vandaag niet, dat bewaar ik voor een andere keer om dan ook een tocht over de Grat naar Böse Nase te lopen.

Door het veld naar beneden, een alternatieve route.

De auto weer in het zicht.

Al met al een heerlijke tocht, niet te inspannend met prachtig weer. Totaal 3,5 uur weg geweest en 8 km gewandeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten