dinsdag 22 augustus 2017

Vurensche Polderpad (klompenpad)

Startpunt van dit klompenpad is bij Fort Vuren, aan de Waal. Ik wil een gedeelte van dit pad hardlopen, ik ga niet de A15 over, dat lusje laat ik achterwege.
 
Veel parkeerplaatsen hier aan de Waaldijk.
 
Eerst een stukje door het gras van de uiterwaarden.
 
Na ruim een kilometer de Waaldijk weer op, Vuren in en door.
 
De Thaborkerk.
 
Wanneer je Vuren weer verlaat in noordelijke richting via een klein paadje parallel aan de Molenweg, kom je na 3,5 km bij deze boomgaarde aan. Hier mag je dan dwars doorheen.
 
Bruggetjes en overstapjes horen bij een klompenpad. Ook blubber, maar dat is er vandaag niet bij.
 
Na 4,5 km kom ik bij de Nieuwe Hollsndse Waterlinie, een verdedigingslinie uit vroegere tijden.
 
Ook w(ij)(ei)dse uitzichten zijn mooi!
 
 
Fort Vuren, ook onderdeel van de waterlinie. Ik loop een rondje om het Fort heen.
 
Op de Waaldijk aangekomen ga ik eerst weer in oostelijke richting om vervolgens hetzelfde stuk door de uiterwaarden weer terug te gaan.
 
Zo, weer terug bij de parkeerplaats na 9,3 km in 56 minuten. Mooi klompenpad met veel afwisseling.
 
Route:
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten