zaterdag 25 november 2017

Warnsborn wandeling

Al behoorlijk vroeg ga ik op pad om een lange wandeling te maken in het gebied boven Oosterbeek, o.a. landgoed Warnsborn en Mariendaal. Het is nog koud, rijp op het gras maar de zon begint al wat te klimmen.

Ik start bij een parkeerplaats aan de Amsterdamseweg tussen Arnhem en Ede. Ik ben met de auto van Thirza.

Ik ga eerst naar het westen, richting de Koningsweg. Over de Westerheide en Rijk de Heide. Deze koeien zijn heel even nieuwsgierig maar daarna niet meer.

Het Maarsbergsebos. Hier ga ik in richting de A12.

De A12. Het pad voert via een klein tunneltje onder de A12 door, vervolgens loop ik een stukje tussen de A12 en de Koningsweg naar het oosten om vervolgens weer door een tunneltje onder de A12 door te gaan.

Aankomst bij Landgoed Warnsborn.

Gedenksteen voor het eerste slachtoffer uit de Nederlandse Luchtvaart (1910).

Behalve stukken bos ook regelmatig open heidegebieden.

Novemberherfst.

Groot Warnsborn.

Mariendaal. In de zomer is deze bomenhaag helemaal dicht.


Schattig. Kabouterhuisjes.

En weer terug bij de Westerheide.

Zo was de route dus. Totaal 19,2 km in 2 uur een 44 minuten (netto).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten