zaterdag 3 februari 2018

Koningswandeling

Dit is de route die ik heb uitgezet. Start- en eindpunt Oud-Reemst. Een Koningswandeling omdat de route om de Koningsweg ligt, ik over het terrein van 's Koonings Jagt ga en om Koningsoord loop.

Een koninklijke laan.

Nog veel meer koningen.

Mooie luchten.

Overal zijn ze al bezig geweest met bomen weghalen na de storm. Maar soms moet ik toch ook even klauteren.

Onder de A12 door.

Hier kom ik net vandaan, het Maarbergsebos. En heerlijk die zon!

Het golfterrein van de Edese Golf Club.

Ik nader abdij Koningsoord. Hier wil men graag stilte!

En wie kom ik hier tegen? Ontzettend leuk om deze 2 mannen, Henk en Rolf Boon, te ontmoeten. Rolf woont hier niet ver vandaan, ergens achter het weiland op de foto. Samen bezig met snoeien van bomen en stormschade herstellen voor de zusters van de abdij.

Volgens Rolf zijn hier nog zo'n 20 zusters. Wel een groot gebouw dan.

In het bos net ten zuiden van de abdij.

Ik loop nu onder Papendal door, over het Gerard Nijboekpad. Hoeveel trainingskilometers langs het spoor zouden hier zijn gemaakt?

Plas op de Johanna Hoeve.

Deze grazers hebben geen enkele aandacht voor mij.

Weer terug bij Oud-Reemst. Was een mooie afwisselende wandeling!
Totaal 18,4 km in 2 uur en 35 minuten. Gemiddeld 7,1 km/uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten