zondag 18 maart 2018

Rondom Staverden

Dit is de route die ik heb uitgezet met als startpunt kasteel Staverden. Helaas bleek ik op 2 punten niet verder te kunnen (rustgebied dieren) waardoor ik wat anders ben gelopen:


Startpunt dus vanaf de grote parkeerplaats bij het kasteel (in de verte).

Het weer lijkt mooier dan het is. Er staat een ijzige, harde wind uit het oosten. De temperatuur is maar net boven 0.

Klein stukje heide bij de Kleine Kolonie (westelijk van Elspeet)


Rustig kabbelend beekje (Staverdense beek).

Boerderij "Oldhof". Een oude naam, ik kan 'm ook terugvinden op oude stafkaarten.

Het Speulderveld. Eigenlijk had ik hier vandaan moeten komen maar de route is wat anders gegaan.

Ook hier moest ik weer een stukje omlopen omdat ik voor een gesloten hek kwam te staan. Maar hier kon ik er wel in.

Een zeer bekend punt in dit gebied: De Zwarte Boer.

En natuurlijk nog langs Kasteel Staverden. Ligt er prachtig bij. Hier is het duidelijk drukker dan de rest van mijn tocht.

Na 17 km in 2 uur en 25 minuten ben ik weer terug. Voor het grootste gedeelte stukken waar ik nog niet eerder was. Mooi, afwisselend. In een warmere periode nog maar eens doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten