zondag 4 augustus 2019

Teuchltal

Mijn doel voor vandaag was de Keklluckerlkopf, vlak bij de Polinik, vanaf Alpenheim in het Teuchltal. Helaas bleek de route na 1 km (250m stijgen) volledig geblokkeerd door omgewaaide en/of omgezaagde bomen. Was geen doorkomen aan. Dus weer terug gegaan en het dal helemaal uitgelopen tot aan 2000m,


Het eerste veld heb ik me nog doorheen geworsteld met de nodige bloederige schrammen maar bij het tweede veld gaf ik het op en ben naar beneden gegaan door een stuk bos waar dat nog redelijk lukte.

De Teuchl wordt gevoed door heel veel bergbeekjes.

Ook hier wordt in het bos gewerkt. Maar niet vandaag.

Na een paar kilometer eindelijk open terrein.

Vakantiehuisje zo te zien, de mensen staan net op.

Wanneer ik hier op een alm aankom weet ik even niet hoe ik verder moet. Het weggetje zelf loopt dood. Maar er blijkt hier een pad om het laatste huis heen te liggen.

Dit is dus het laatste huis waar je om heen moet om de route naar de Feldnerhutte te volgen.

Ik zou hier nog verder kunnen gaan maar ik vind 9 km heen en terug wel genoeg. Komt bij de klimpartij die ik al in het eerste stuk had. Wanneer je hier links over de Kaltseetorl (2480m) dan kun je daarna weer afdalen naar de Feldnerhutte. Maar dat stuk moet je dan ook weer terug....

Overigens een prachtige alm, de moeite van de lange wandeling waard!

Bij terugkomst bij Alpenheim kijk ik nog eens goed waar ik vanochten vastgelopen ben. Op de groene strook wordt je naar boven geleid (ca. 30%) en dan gaat het pad naar links.

Alpenheim.

Totaal vandaag 20 km gelopen, 1000 m op en weer neer, 5,5 uur onderweg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten