zaterdag 4 juli 2009

Rondje om de Koepel 2009

Wedstrijd_halve_marathon_472009Wat een luxe, lekker ontspannen op het fietsje naar Lunteren om een halve marathon te lopen. Het parcours loopt dwars door mijn trainingsgebied en heeft 2 klimmetjes en een aantal zandpaden.

Dit jaar is de start voor het eerst in het nieuwe centrum van Lunteren. En ze hebben ook de plaatselijke dorpskomiek als speaker uitgenodigd. Hij kent vele mensen en laat dat ook luid weten met een grap en een grol en natuurlijk in het plaatselijke dialect. Je ziet echt iedereen met een glimlach op z'n gezicht rondlopen. Op een gegeven moment komt er een moedertje op hem toelopen die haar zoon zoekt, die zou namelijk gelopen moeten hebben. Hij speelt helemaal dat hij ontdaan is door dit moedertje dat haar kroos zoekt. Als haar zoon uiteindelijk komt zegt hij dat haar zoon wel groot geworden is... Moedertje is namelijk al 92 en zoonlief schat ik ruim in de 50 ;-)

Om 15:30 starten we en lopen de eerste ronde. De eerste km gaat te snel en pfff, wat is het warm. Ik heb geen idee wie de 10,5 lopen en wie de halve. Ik loop gewoon lekker m'n eigen tempo. De Goudsberg en de Koepel zijn echte tempobrekers, maar ook de gedeelten met mul zand. Na 48 minuten (10,5 km) begin ik aan m'n tweede ronde. Voor en achter me geen loper meer te bekennen. Prompt loop ik ook even fout maar zie het gelukkig snel genoeg. Het gaat nu beduidend langzamer, de warmte speelt me toch te veel parten.

Vlak voordat ik Lunteren weer in ga vertelt iemand dat ik 8e ben. Ok. Toch geen idee hoeveel er achter me lopen, dus misschien wel in de achterhoede. 200 meter voor de finish wordt je begeleid door een scooter die met toeteren iedereen aankondigt dat ik er aan kom. Na 1:39:33 kom ik over de finish, volgens de dorpskomiek nog erg ontspannen.

Na afloop praat ik nog met 2 Edese lopers na in de schaduw van een boom. De prijsuitreiking wacht ik niet meer af, weer lekker uitfietsen naar Barneveld. Leuk zo'n dorpsloop!

19 opmerkingen:

  1. Oef, die baan is idd wel erg blauw.
    Mooi PR weer, jij bent echt niet te stoppen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer een PR erbij! Gefeliciteerd zeg. Dat beloofd wat voor de volgende marathon die je gaat lopen.
    Ik hoop dat de lucht weer net zo blauw gaat worden als die baan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super gelopen Ronald! gefeliciteerd met je PR!! en ja, toch heeft zo'n blauwe baan wel iets... of komt het omdat blauw mijn lievelingskleur is? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je PR, mooi gelopen.

    En je weet he, mooi blauw is niet lelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi PR, ronald! en nu eens een 1:29, dat voelt weer heel anders... train ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. proficiat met uw PR! En wat een mooie blauwe baan zeg,best met zonnebril op lopen daar :-)
    grt
    Patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi proficiat met je PR en het heeft wel wat die blauwe baan. Ik hoop dat naar renovatie van de daventria baan wij ook zo'n blauwe baan hebben in Deventer.
    groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gefeliciteerd met je PR
    netjes gedaan hoor
    groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie tijd, een strak p.r. Volgende keer maar onder die 1:30 duiken :) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed gedaan weer een PR!! De 1:30 grens komt in zicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje wat een tijd en natuurlijk gefeliciteerd.
    Dat gaat wat worden met de marathon.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zekers leuk en gezien de warmte helemaal top.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi rondje Ronald in een mooie omgeving

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuk zo'n loopje in de directe omgeving. Netjes gelopen met de tropsiche omstandigheden.
    Ik was in Belgie dus kon hier helaas niet bij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke bike-run-bike zo!
    Prima 2e ronde en goede eindtijd onder de warme omstandigheden.
    Groet, Martin.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Toch nog een mooie tijd zo, met de warmte, de klimmetjes en mul zand. Altijd leuk om in eigen omgeving een wedstrijd te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Ronald
    Leuke en mooie site heb je!
    Je hebt ook de de nodige ervaring met berglopen.
    Ikzelf sta vlak voor het begin van mijn 1e(serieuze) bergloop-avontuur; op 19-07 de Steinbocktrophy (13km, 900mtr op en neer) en op 25-07 de Swiss Alpine Marathon 42K in Davos (heb jij vorig jaar gedaan).
    Wat ik je vragen wil: heb jij voor mij wellicht nog wat tips, met name wat betreft kleding en voedsel?
    Doe je zlef ook nog wat in de bergen deze zomer?
    groet,
    Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lijkt me ook wel eens leuk, een halve op geboortegrond. was een zware editie dit jaar volgens mij, dus keurige tijd!

    BeantwoordenVerwijderen