zaterdag 27 juni 2009

Rustige training

Imgp5030_2Windstil, 17 graden, licht bewolkt, geen kip op straat.

Zo start ik zaterdagochtend om 06:00 uur voor een rustige duurloop van 25km. Niet te ver dit keer na de vermoeienissen van vorige week. Ik heb gisteren overigens ook al vroeg gelopen, zo'n 10km om weer "los" te komen.

Op de foto de ronde vijver vlak bij ons huis, die je zo mooi via Google Earth/Maps kunt zien. Hier start ik. De ronde gaat door voor mij bekend gebied maar toch weer even wat anders dan anders. Het blijkt al snel dat de lucht nogal vochtig is, ook al loop ik rustig, ik zweet behoorlijk!

Imgp5031Het mais begint al weer aardig op hoogte te komen. Het groeit zo snel dat ik er binnen afzienbare tijd al niet meer over heen kan kijken en je tussen groene muren loopt.

Na 2 uur en 18 minuten kom ik weer thuis met ruim 25km op de teller. Zo langzamerhand begint de wijk ook te ontwaken...

Overigens heb ik ook een video ontvangen van de organisatie van de Trail de l'ardechois met een erg mooie sfeerimpressie van de loop begin mei. Ik heb mezelf overigens niet kunnen ontdekken.

17 opmerkingen:

  1. geweldige omgeving voor een lekkere training

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie parcoursverkenning op Texel! Fraaie foto's ook.
    Morgen lekker lopen met goed weer. Ik wens je veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch heb ik liever bos....en een weiland met hooi.
    Keek net even naar jouw fotogalerij. Maar wat zien ik nou???? Staan langs het parcours van Diever ook al schapen?
    En wat voor schapen, rare kop! Beeeh!

    Groet
    Jannetschaapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende foto's, geweldig om daar te lopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend en dat is een mooie voorbereiding.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. bedankt voor de reactie. Ik weet, dat de blog nogal wat kopproblemen geeft, mt name bij IE, echter Firefox gaat goed. Binnenkort ga ik de blog een een eigen 'look' geven...hopelijk dan beter. Trouwens je bent lekker bezig. tot blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi parkoer,daar kan je ,jezelf eens uitleven!Erg sterk bezig zou ik zeggen!!!!
    grt
    Patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ronald, ik lees net iets op CnR: grote klasse!! een halve marathon PR??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geen kip op de weg maar wel een vroege vogel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo'n training in een rustige omgeving. En dan als toetje nog een heel weekend voor je, als de rest van de wereld nog wakker moet worden.
    Meestal loop ik zondagochtend mijn lange duurloop. Ik zie dan vooral wielrenners, andere lopers en mensen die hun hond uitlaten. Verder heerlijk weinig verkeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. echt knap hoor om zo vroeg op pad te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk zo vroeg lopen, kijk uit naar de vakantie om ook zo lekker vroeg op pad te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. op mijn blog nu een link naar Bottrop. Wellicht lopen we elkaar nu eens ECHT tegen het lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Behoorlijk vroeg en je bent zo weer terug als de winkels open gaan!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste de juiste datum van de loop voor het kinderkankerfonds is naar 18 juli verschoven wegens organisatorische redenen,hierbij wordt je vriendelijk uitgenodigt zie ook http://www.bloggen.be/funrunner

    BeantwoordenVerwijderen