zaterdag 20 maart 2010

Vervagen

Van 2010-03-20

Is deze loper aan het vervagen? Al 2 weken geen bericht meer? Wordt er nog wel gelopen? Nee, er wordt al 3 weken niet meer gelopen. De blessure is hardnekkiger dan ik had gedacht. Vorige week woensdag wel even een proefloopje gedaan van 5 km over bosgrond maar al snel bleek dat de plekken nog gevoelig waren. Tussendoor wel gefietst op m'n HTK fiets, afgelopen dinsdag zelfs ruim een uur met een gemiddelde snelheid van 26km/uur.

Vandaag weer een proefloopje in het Lunterse bos. Maar voordat ik op pad ga eerst even warmfietsen op de hometrainer (ja, ja, je leest het goed). Dan met de auto naar de Goudsberg. De grond is weer zacht door het warmere weer en het miezert een beetje. Ook al loop ik rustig, het is weer heerlijk om een rondje door het bos te maken. Ik voel bij het lopen helemaal niets van de schenen, dat stemt hoopvol.

Van 2010-03-20

De heuveltjes en het mulle zand laat ik nog maar even links liggen. Je kunt hier overigens prachtige, zware trainingen organiseren. Er zitten een paar flinke kuitenbijtermogelijkheden in dit gebied. Zelf loop ik nu zo rond de 6:15 per km. De pijn blijft weg. Via het middelpunt van Nederland kom ik weer na 6 km bij de auto. Het begin is er weer.

Bij thuiskomst fiets ik nog een stevig programma op de hometrainer. Het mooie van deze vorm van trainen is dat m'n schenen niet belast worden. Ik zou alleen nog een TV moeten plaatsen met documentaires over mooie natuurgebieden.....

Maar eens kijken welke afstand ik volgende week in Diever kan lopen/joggen. Hopenlijk wordt het mooi weer. Het is zo'n prachtig natuurgebied, bijna nog mooier als de Ginkelse en Edese hei....

En nog even een laatste update t.a.v. de opbrengst van de sponsorloop: op 8,50 euro na hebben we het marathonbedrag bereikt: 4.211 euro! Een prachtig bedrag waardoor de groep weer een stuk verder op weg is om het doel te bereiken voor de bouw van de school op Jamaica.

23 opmerkingen:

  1. Wow, dat is wel een heel mooi project en ook een pittige uitdaging. Ik wacht even wat meer info van je af maar ik ga je sponsoren. Succes met alle voorbereidingen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOW! Wat een actie. Petje af, Ronald. Misschien haak ik nog wel ergens aan, even zien hoe dat uitkomt. Veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede actie!! Afstanden zijn me net iets te lang om mee te doen maar ik wel een financiele bijdrage leveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Ronald,

    Ik dacht al, wat is project Z. Laatst zag ik je op de Hessenweg lopen en kwam je voorbij met de auto. "Het gaat weer goed met Ronald" dacht ik toen. Wat een voorbereiding en binnenkort een grote opgave. Fantastisch dat je dit voor een goed doel kunt doen. Ik ga je natuurlijk sponsoren. Laat maar weten hoe.
    Sterkte met de voorbereidingen en straks een succesvolle loop.
    Hartelijke groet,
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Na Haiti, Be-More en HarTlopers is er nog een actie... ik begin het overzicht een beetje te verliezen al probeer ik alles wel te supporten. Vind het een mooie actie van je !!

    Waarom eigenlijk op zo'n korte termijn ? Zou het niet leuker zijn om een paar maanden extra voorbereiding te hebben en de tocht later in het voorjaar te doen ? Hoe graag ik het ook wil maar mijn agenda is tot 05/04 (Utrecht M) helemaal vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die eerste enthousiaste reacties!

    @Bjorn: ik had liever ook wat later gedaan maar Thirza heeft examenjaar VWO en deze week was de enige week dat ze mee kan fietsen zonder in de problemen te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi initiatief. 24 februari zou mijn laatste lange duurloop zijn voor de Ultra low tide marathon. Laat jij toevallig die dag de afsluitdijk over gaan lopen.

    Ik zou zeggen, ik loop met je mee van den oever naar Makkum. Alleen tegen die tijd nog iets bedenken hoe ik weer terug kom bij mijn auto.

    Financieel ga ik zeker bijdragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo! Dat is dus Z...
    Wat een uitdaging, zeg. Voorlopig ziet het er niet naar uit dat ik mee kan lopen. jammer, want het is een mooi project. vader en dochter veel succes (en plezier)toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aha, dat is duzzzz Project Z. ZZZat ik er toch niet echt ver vanaf met mijn etappeloop in ZZwitserland. Zzzaterdag wil ik hier wel met je over praten, misschien kan ik je nog wat tips geven (misschien ook niet). En als je dit kunt, kun je die MUM ook wel:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor de meelopers: Houdt er wel rekening mee wanneer je mee wilt lopen dat het tempo LAAG zal zijn en er ook wandelstukken/pauze's in kunnen zitten aangezien ik de hele tocht wil kunnen voltooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, niet Zwitserland maar rondom de Zuiderzee. Een flinke uitdaging, zeg. Mede geinspireerd door Jan Knippenberg?

    Het lijkt er helaas op dat ik niet mee kan lopen. Ik wens je en je dochter alvast succes en vooral ook veel plezier toe!
    Tot zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat wordt een hele tocht een goede actie , succes.

    groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie actie en behoorlijk veel km maak je op deze manier.
    Veel plezier alvast.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ronald en Thirza geweldig idee en succes met de uitvoering. Het doel is het echt waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg knappe actie en erg veel kilometerkes hoor!Ook voor mij nog te ver,maar mooi doel, succes alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie actie Ronald, en ook geen misselijke afstanden zeg. Veel succes bij de voorbereidingen en ik had graag een stuk met je meegelopen maar kan op die data helaas niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi dat je loop op de Goudsberg goed ging. Dat betekent dat je weer rustig kunt gaan opbouwen. Train ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. een prachtig bedrag voor Jamaica! Super goed gedaan! Nu maar snel weer herstellen Ronald, sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog even en je doet een run-bike-run.
    Mooi dat het weer de goede kant opgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit bedoel je
    http://www.tacxvr.com/

    ik heb op die manier een keer Alpe d'Huez opgefiets. Maar het blijft saai.

    Gelukkig gaat het weer de goede kant op

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi dat je je eerste stappen weer gezet hebt Ronald. En zo'n prachtige omgeving. Mooi berdag opgehaald! Het beste met je herstel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Na de ultratour heb je de rust ook wel even verdiend toch ? Even niet bloggen... ach, er zijn ergere dingen in het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een prachtig bedrag en hopelijk snel weer beter met de blessure.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen