zondag 6 juni 2010

Warm weekend

Foto's? Klik hier

Wat doe je wanneer het warm wordt en je toch wilt lopen? Juist ja, vroeg lopen of langzaam lopen. Dus ik heb beide maar gedaan in 2 trainingen. Zaterdagmorgen in alle vroegte naar Terlet gereden om vanaf daar m'n vaste ronde van 30 km te lopen over de Veluwezoom. Deze ronde heb ik een keer uitgezet om zoveel mogelijk hoogtemeters te maken. Zo zit de Lange Juffer er in, de 4-heuvelenroute bij de Carolinahoeve (vooral de laatste helling is een kuitenbijter), de Posbank, de heuvels bij Beekhuizen, om uiteindelijk via de Brandtoren weer terug te lopen naar Terlet.

Het is op dit tijdstip nog heerlijk rustig, zeg maar gerust stil. Bij de start is het nog fris, 11 graden maar bij terugkomst al weer 23 graden. Bij 25 km is het beste er wel van af, de benen voelen zwaar aan en zo af en toe wandel ik dus maar even. Dat is ook genieten, alleen schiet het wat minder op. Maar wandelen is ook een goede training heb ik inmiddels begrepen van een bekende ultraloopster.

Foto's? Klik hier

Vanmiddag ben ik eigenlijk niet van plan te gaan lopen maar Kirsten wil paardrijden in Harskamp en het liefst weggebracht worden. Dat biedt weer een mogelijkheid om tussendoor bij Kootwijk te lopen. Ik parkeer m'n auto weer op m'n vaste stekkie aan de Heetweg. Dat lukt nog maar net want hier is een grote groep gezinnen neergestreken om gezamenlijk van het warme weer te genieten.

Foto's? Klik hier

Al snel (na een km) hoor ik een hoop kabaal en loop er maar even op af. Het geluid komt van een speaker die enthousiast verslag doet van de wedstrijd op dit veld. Het lijkt op iets van paardenpolo maar zeker weten doe ik het niet. Ze rijden met lange stokken met netjes en proberen elkaar zo de vliegen af te vangen denk ik.

Op weg naar Kootwijk kom ik 2 wandelaars tegen. Niets bijzonders zul je denken, maar ze beginnen te zingen "De paden op, de lanen in". Het blijken m'n overbuurman en z'n dochter te zijn die aan het trainen zijn voor de Vierdaagse. Gisteren hebben ze ook al 40 km gewandeld en vandaag wederom zo'n afstand. Dat moet helemaal goedkomen in Nijmegen deze zomer. 

Vanuit Kootwijk loop ik vervolgens het prachtige fietspad richting Harskamp om via de Hoogbuurlose weg weer terug te komen bij de auto. Slechts een paar spetters waren mijn deel, de temperatuur is inmiddels gelukkig wel wat aangenamer geworden. Op het grasveld hoor ik de groep recreanten vragen wie er nog een hamburger wil... Hmm, ik heb ook wel trek, snel naar huis.

21 opmerkingen:

  1. Dames, ik mis de foto van een handstand op de Afsluitdijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oke dan! halfweg. Zo te lezen gaat het nog steeds goed. Jullie verhaal is optimistisch. Ga zo door, het gaat goed en gaat vast lukken!! De temperaturen zijn nu ook wat beter. Wens jullie veel mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. respect!hou je taai en zet door,denk aan je 'flow',geldt natuurlijk ook voor de meiden !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk verslag weer en een luxe slaapplek, veel succes morgen (met een mooi zonnetje erbij).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Respect voor jullie prestatie!!
    Ronald, het lijkt me geweldig om dit te kunnen doen met je dochter en haar vriendin.
    Succes en ook veel plezier bij de 2e helft!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi stoere rakkers,
    Gaan we nu aftellen omdat we de helft hebben gehad? Als het goed is krijgen jullie morgen bij de finish een apart bezoekje.
    Succes morgen en geniet van het mooie Hollandse weer.
    Groetjes Arjan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hollandser kan het niet: het weer, het landschap, de stoere doorzetters!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hou vol! De pijntjes zijn er en de vermoeidheid zal een rol gaan spelen. Maar de finish komt ook steeds dichterbij!

    Veel succes en plezier verder!
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeioei, hopelijk vallen de pijntjes vandaag mee. Probeer de laatste etappes wat onverhard te lopen (er is altijd wel een randje in de berm.)
    Mooi verslag weer, ga zo door dames en meneer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hxe9 kanjers,
    Na het hoogste(noordelijkste)punt nu op weg naar het hoogte(=eind)punt.
    Hoop dat je schenen je niet blijven plagen Ronald, want dan kan het erg vervelend worden. En dames valt de zadelpijn voor de dames nog een beetje mee?
    Veel succes verder en we blijven genieten in de warmte van huis en kantoor van jullie bewegingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer dat ik niet zo veel snipperdagen heb, anders had ik je graag over de dijk vergezeld.

    Succes met de volgende etappes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. een heel mooi verslag over de route die over de afsluitdijk gaat.. maar lees nu dat je gestopt bent?? wat is er gebeurd? toch de schenen?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wel sportief, niet tekstvast, die overburen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Eric: Aah, mijn fout, al aangepast

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog even en die bekende ultraloopster heeft heel ultralopend NL aan de wandel gekregen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik liep zaterdag juist rond het middaguur, om te wennen aan de warmte!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat zijn weer mooie kilometers Ronald. Je bent weer helemaal hersteld zo te lezen. Als ik je blog lees, denk ik nog steeds: "Zuiderzee"!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat doe je als het warm wordt en je wilt toch lopen ? Dan ga je gewoon midden in de nacht lopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je komt nogal wat volk tegen onderweg en het was inderdaad behoorlijk warm voor de duurlopen.
    En een hamburger kan geen kwaad.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lekker loopweekend weer.

    BeantwoordenVerwijderen