zaterdag 9 oktober 2010

Loenermarkloop

Wat een geluk weer dit weekend met dat mooie weer! De zon schijnt, lekkere temperatuur. Al een paar keer had ik me voorgenomen de Loenermarkloop mee te doen na de berichten van deze en gene gelezen te hebben. Mooi dichtbij (half uur rijden) en een prachtig parcours met wat hoogteverschillen. Diverse Chat'n'runners doen ook mee, hier Sander (Shoeff) en Andrxc3xa9 (Achterhoekrunner).

Ronnie (links) gaat voor een podiumplaats en heeft geen last meer van de blaren waardoor hij moest uitstappen bij de Zeelandmarathon. Rechts Iwan (iwanowitsch) die ik ook eindelijk weer eens ontmoet zodat we weer wat kunnen bijpraten.

Om 13:00 uur vertrekken we vanaf de Groenendaalseweg en duiken al snel de natuur in. Andrxc3xa9, Johan (JohanW54) en Rob (Robisrunning) lopen bij elkaar en ik blijf geruime tijd vlak bij hen in de buurt. Het tempo ligt boven de 5 minuut per kilometer en dat is meer dan snel genoeg voor mij op dit toch wel zware parcours.

Zoals je kunt zien is het parcours niet vlak en ook niet verhard. Ik loop vandaag veel constanter dan vorige week bij Huttenkloas. Ik ben dan ook wat rustiger gestart.

Gelukkig kan ik vandaag mijn tijd van vorige week overtreffen. Maar liefst 9 seconden langzamer! Wederom een PW op de halve marathon ;-) Andre en Rob staan al te wachten bij de finish.

Johan komt even later binnen. Henk Borgmeijer nog rechts te zien, die elke loper enthousiast binnenpraat.

Na afloop nog wat nakletsen met Iwan, Rob, Andre en Johan. Sander heb ik helaas niet meer gezien, die moet bij de finish ongemerkt voorbijgekomen zijn.

Voor alle foto's: klik hier

17 opmerkingen:

  1. Lekker zo'n bankje. Had ik vandaag ook wel kunnen gebruiken.
    Er zijn in maart en april nog veel meer mooie kleinschalige marathons en ultra's maar die zijn niet bekend bij het grote publiek. Gelukkig niet:-)
    Die van Diever is prachtig maar ik heb andere plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat inderdaad de lente nu maar komen. Vandaag was het heerlijk zonnig en dan is zo'n bankje perfect lijkt me. Herstel ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker (na)genieten. Beetje fietsen, je hebt het goed voor elkaar. Ben je "blij" dat het geen wondroos is? Hoop dat je snel weer de loopschoenen kunt aan doen. Geniet tot zover van je rust. Zie je wel weer ergens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet zeker het nagenieten niet vergeten na een mooie prestatie. Geniet van de welverdiende rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha collega bankzitter,
    shin splits klinkt in ieder geval minder ernstig. En een zonnetje, hoe flauw ook, is ook weer een begin. Ik ben er zelfs weer een ietswat bruin van geworden.
    groeten, arie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie score en gelukkig ben je er achter gekomen waar de pijn vandaan komt.
    Een goed herstel.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Word druk bij 'jou' bankje, succes met herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ronald,

    Beterschap en hopelijk ben je op tijd hersteld voor Diever!

    Op de website van diever vind ik inderdaad wel een nieuwe route, maar doordat het allemaal losse kaartjes zijn vind ik het moeilijk om de verschillen met vorig jaar te zien. Volgens mij wordt het 'ererondje' door het dorp overgeslagen, en is het parcours tot 25 km hetzelfde. Daarna wordt er anders gelopen?!?

    groeten, mark

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Momenteel is het weer niet goed genoeg maar ik heb ook ergens een mooi bankje ;-)
    Ik hou nog een week rust (relatief, want 5x fitness)maar dat wordt nog lastig zat als het midden deze week inderdaad 15 graden wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om je weer een keer 'live' tegen te komen en wat bij te kletsen. Tot volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een PW????? Wasdat? Ik snap wel wat je bedoeld maar waar staat die W voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke ontspannen loop. Helaas lukte het me dit jaar niet om mee te doen. Vorig jaar liep ik er nog, ook met Sander en Donja.
    Groet, Martin.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij en een HM... het mag in de krant ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellige boel met veel bekenden en prima gelopen.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Was idd erg lekker weer om te lopen en leuk om zoveel bekenden te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie loop blijkbaar, maar eens op mijn lijstje zetten voor een komend jaar.
    En een PW, tsja, wat maakt het uit; rustiger en constanter gelopen, dan komt het allemaal weer goed.
    groet, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen