zaterdag 12 april 2014

Solse Gat

Je komt af en toe wat tegen.... Dit bankje is helemaal ingelegd met kleine tegeltjes met als resultaat een dieren park. Ik heb er nog even op gelegen maar het is wat aan de harde kant.

Het is vandaag perfect weer om hard te lopen. Startpunt is een parkeerplaats aan de Garderenseweg tussen Garderen en Putten. Ik heb een route uitgezet in de driehoek Putten-Ermelo-Garderen op basis van een route die ik op de site van Gerrit Snel heb gevonden en vervolgens die wat langer gemaakt om tot een 16km te komen. De route ziet er dan zo uit:


Ik wilde nog wel een stukje hei meenemen in de route om volop in de zon te kunnen lopen!

De Arnhemse Karweg is helaas niet alleen meer een zandweg. Er ligt nu een fors betonnen fietspad naast.

Uitleg over het Putterbos, een oud bos met grafheuvels.

Zomaar ineens een speelplaats/speeltuin!

Kapitale huizen midden in het bos...

Verblijf in het dierenpark :)

Entree op de Ermelose heide. Zonovergoten, heerlijk warm en lekker mul zand.

Ik las er pas nog over in de krant. Nu kom ik ze live tegen. Erg mak, maar ik wandel toch maar even om ze niet op hol te laten slaan.

Eenzame boom op de hei. Denkt vast nog dat het winter is. Laat het blad maar komen!

En uiteindelijk ook het Solse Gat. Het is hier nu rustig, dat kan ook heel anders zijn is mijn ervaring.

Na 1,5 uur en 15,7 km ben ik weer terug bij de parkeerplaats. Zeer afwisselende route, heerlijk weer, lekker gelopen. Wat wil een (dit) mens nog meer :)

Voor alle foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten