dinsdag 8 juli 2014

Sahara of moeras

Op weg terug van een klant in Beerzerveld stop ik bij de Sahara, een kleine zandverstuiving in een natuurgebied ten zuidoosten van Ommen. Met dit weer verwacht ik niet anders: ik ben de enige hier op de grote parkeerplaats. Dat wordt dus weer een rustig rondje hardlopen.

Op dit moment regent het niet meer zo hard maar de grond is helemaal verzadigd. Het gras is kletsnat en overal plassen. Het duurt dan ook niet lang totdat mijn voeten helemaal doorweekt zijn. Het loopt ook erg zwaar die zompige grond. Het lijkt wel een moeras.

De route heb ik laten lopen langs 2 vennen: Besthmenerven en de Zeesserven.


Dit was de route die ik heb gelopen. Ruim 10 km in een uur. Mooi gebied, maar nog wel eens overdoen met mooi weer....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten