zaterdag 28 februari 2015

Kootwijkerzandbak

Zo, dat heb ik geweten... wat een gezwoeg door deze zandbak. Vanaf de Heetweg ben ik gestart om een ronde van 20 km te lopen rond en door het Kootwijkerzand. Om 11:00 uur is het nog erg rustig.
 
Eerst nog een kilometer of 7 door het bos. Weer veel paadjes genomen die ik nog niet eerder liep.
 

Aankomst bij het Kootwijkerzand. Het is prima weer om buiten te vertoeven, althans zolang je beweegt.
 
 
De Kathedraal bij Radio Kootwijk. Hier zie ik pas voor het eerst wat mensen.
 
Na ruim 14 km kom ik pas echt in de zandbak. Het tempo zakt. En ook nog eens flinke tegenwind.
 
Na 20 km ben ik weer terug bij de auto. De kuiten zijn flink gevoelig. Het laatste stuk ook regelmatig even gewandeld. Maar het was ook weer een heerlijke tocht!

1 opmerking:

  1. Dag blogger,

    Wij geven altijd zo hoog op over onze Leiden Marathon. Gewoon omdat wij er trots op zijn zo´n mooie loop te mogen organiseren in een mooie historische stad en een typisch Hollands decor.

    De Leiden Marathon is ontstaan uit lopers. Nog altijd denken wij vanuit dat perspectief als wij beslissingen nemen. De toeschouwers zijn leuk voor de lopers en niet alleen voor die paar toppers. Nee, onze gastvrijheid hier in Leiden e.o. strekt zich uit naar iedere deelnemer.

    En dan jij. Jij bent meer dan gemiddeld geïnteresseerd in een hardloopevenement. Jij beschrijft wat je ervaart, wat je meemaakt bij het hardlopen. Veel mensen genieten van jouw verhalen. Dat spreekt ons erg aan. Daarom willen wij jou van harte uit uitnodigen om eens te horen wat wij in Leiden gaan doen met de 25e editie en het NK Halve Marathon in huis.

    Wij willen jou “Leiden” van binnenuit laten zien.
    Waar is die start? Zo maar een plekje? Waar is de finish? Zomaar een plekje? Wie zijn dat nou, die mensen van de Leiden Marathon?

    Wij pretenderen niet de mooiste te zijn, niet de grootste, maar wel gewoon een hele leuke...

    Vind jij het leuk om bij ons op de koffie te komen? Collega-blogger Running Ronald (Ronald Meijer), is onze co-gastheer. Hij heeft al jaren “iets met Leiden”.

    Ik nodig jou van harte uit om met jouw bloggenoten aan te schuiven bij onze lunch in het Koetshuis de Burcht op zondag 29 maart om 13.00 uur. Dan vertellen wij je wat en laten een en ander zien.

    Ik zou het erg leuk vinden als je erbij zou zijn. Stuur even een mailtje ter bevestiging naar Cécile Burghouwt: cecile.burghouwt@marathon.nl.

    Hopelijk tot de 29e.


    Hartelijke groeten,

    Tjeerd Scheffer
    Leiden Marathon, voorzitter

    BeantwoordenVerwijderen