donderdag 28 mei 2015

Vresselsbos

Op de terug weg van een klant in Oirschot even gestopt bij het Vresselsbos om een rondje hard te lopen. Het Vresselsbos ligt ten oosten van Nijnsel, net boven Eindhoven. Ik parkeer de auto op een parkeerplaats aan de Vogelsven.
 
Het bos wordt steeds groener.
 
De Hazenputten.
 
 
Nog meer vennen.
 
Tijdens de laatste kilometer door het bos scheert er plotseling een grote vogel van achteren over m'n hoofd heen en raakt m'n haren. Ik schrik me rot. Zit ik in z'n territorium, heeft hij misschien een nest met jongen? Een klein stukje verder valt hij me weer aan en duik ik weg. Ik pak een stok en houdt die boven m'n hoofd. De 3e aanval volgt maar nu blijft hij hoger vliegen. Daarna zie ik 'm niet meer. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
 
Terug bij de auto rust ik even lekker in de zon uit, het is heerlijk weer. Het was maar een klein rondje van 7 km maar toch heerlijk ontspannend om te doen.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten