zaterdag 29 augustus 2015

Rondommetje Uddel

Ik ga weer eens wat anders doen. In plaats van rondjes door een natuurgebied een rondje om een dorp, uiteraard wel door de natuur. Vandaag "Rondom Uddel". Totaal 22,5 km hardlopen.
 
Startpunt is aan de Aardhuisweg. Het eerste gedeelte van mijn route maakt deel uit van Kroondomein Het Loo.
 
Het is prachtig weer en ik kom hier nog niemand tegen.
 
De Hooge Duvel. Beter niet aanbellen: betreden op eigen risico en een waakhond. De Duvel wil geen bezoek.
 
Prachtige contrasten. De hei is nu qua bloei op z'n hoogtepunt denk ik.
 
Echt vriendelijk kijkt 'ie niet.
 
Waar deze opslagtanks voor bedoeld zijn weet ik niet maar het ruikt hier niet lekker.
 
De Hierdense Beek.
 
Drinkpauze op het Speulderveld.
 
De paarse hei is hier overweldigend!
 
Gezellige eet- en drinkgelegenheid bij De Beek.
 
Het Uddeler meer. Waarschuwing voor blauwalg!
 
Aankomst bij het Uddelsche Buurtveld. Hier de overtreffende trap van paarse hei. Mooi contrast met blauwe lucht en vriendelijke witte wolkjes.
 
De laatste kilometer is eerlijk gezegd wat zwaar. Het is ook wat verder dan anders. Heuveltjes, onregelmatig, mul zand.
 
Al met al een mooie tocht en door om een plaats heen te lopen krijg je ook veel meer afwisseling.
 
Voor alle foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten