zondag 2 augustus 2015

Stoutenburgerpad (klompenpad)

Koetshuis Stoutenburg. Startpunt vandaag voor mijn hardlooprondje. Ik ga een nieuw klompenpad lopen, namelijk het Stoutenburgpad.
 
Bij het startpunt is altijd een informatiebord aanwezig met aanwijzingen. Onder andere ook dat er niet gefietst mag worden en honden ook niet mee mogen. Je komt namelijk over privé terrein. parkeerruimte is meer dan voldoende aanwezig.
 
Rondom het koetshuis is er van alles te doen voor kinderen met duidelijke aanwijzingen op borden.
 
Kijk, dit zijn nou typische onderdelen van een klompenpad.
 
Ik voel me hier erg thuis: de Barneveldse beek.... :)
Ik wijk hier even af van het klompenpad om een extra lus te maken omdat ik wat meer kilometers wil maken. Ik ga in westelijke richting langs de beek en via "Heerlijkheid Stoutenburg" maak ik dan een lusje van 3,5 km. Een erg mooi stukje, ik snap niet dat ze dat niet in de route hebben opgenomen.
 
Vanaf hier een erg leuk stuk via bruggetjes langs de oever van de Barneveldse Beek.
 
Een vistrap.
 
Dit is een beetje de standaard manier bij een klompenpad om een hek over te gaan.
 
Meerdere beken kruis je. Naast de Esvelderbeek ook de Hoevelakense Beek.
 
Na een km of 9 kom ik in de buurt van de bebouwing en de snelwegen maar je merkt er maar weinig van. Ook hier mooie paden door de Schammer, een dagrecreatiegebied met diversiteit in flora en fauna. Je hebt nauwelijks door dat je onder de "rook" van Amersfoort bent.
 
Het laatste stukje terug naar het Koetshuis.
 
 


In totaal heb ik nu 13,6 km gelopen in 1 uur en 20 minuten. Wanneer je de route als GPX bestand wilt hebben kun je dat via Afstandmeten.nl downloaden.
 
Voor alle foto's: klik hier
 
Ik vind het een erg mooi klompenpad met veel afwisseling en nauwelijks last van het bebouwde gebied.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten