zaterdag 2 april 2016

Kootwijkerzand

Thirza en Kirsten zijn de laatste tijd best wel fanatiek aan het wandelen. Ook steeds vaker de natuur in. Vandaag gaan we samen op pad, zij 10km wandelen en ik 18km hardlopen over het Kootwijkerzand. Startpunt is de parkeerplaats aan de Houtvester van 't Hoffweg.
 
De uitzichtstoren lijkt nu wel weer definitief open. Ik zag geen hekje voor de trap naar boven.
 
De route loopt grotendeels door het open gedeelte van het Kootwijkerzand, heel veel mul zand dus.
 
Oversteken van het fietspad tussen Radio Kootwijk en Kootwijk.
 
Ook al is het hier meer begroeid, de paden zijn nog onverhard met mul zand.
 
Er zijn meer mensen naar buiten. Ook al is het niet het mooie weer dat ze voorspeld hebben.
 
Uitgebreide oefening door de brandweer bij de Kathedraal in Radio Kootwijk.
 
De Kathedraal!
 
Na ruim 10km haal ik deze 2 dames in. Ze komen me bekend voor :)
 
Even later maak ik nog een extra lusje door het zwaarste stuk van het Kootwijkerzand. Vaak moet ik nu toch wel even wandelen.
 
Het laatste stuk gaat door het bos. Na 18km in 1 uur en 51 minuten ben ik weer terug bij de auto. Thirza en Kirsten waren al 5 minuten terug.
 
Leuk om zo'n combi te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten