zondag 6 mei 2018

Huberalm-Laerchenbichl

Wanneer je het Kaponigtal in rijdt vanaf ons huis naar boven, dan heb je op een gegeven moment een weg naar rechts: Huberalm. Ik parkeer de auto een 150m terug waar genoeg plaats langs de weg is.

Via deze weg slinger je langzaam naar boven tot aan de Huberhutte. Steeds heb je een mooi uitzicht over het Molltal.

Verlaten tractor langs de weg. Waarschijnlijk van Albert Huber die deze berg beheert.

Ik houd niet van de welbekende huttentochten, maar vandaag blijkt ook een huttentocht te zijn. Ik kom er meer dan 10 tegen.

En weer een hut, bij een groene alpenwei.

Aankomst bij de Huberhutte. Deze wordt ook wel eens verhuurd.

Schitterend. Boven een groene wei de Polinik.

En weer een hut.

En nog een.

Na 4 km komt er een einde aan de weg en mag je op eigen gelegenheid verder naar boven. Dat is hier langs het hekje naar boven.

Alte Laerchen.

Ook hier is de sneeuw nog niet helemaal weg.

Het laatste stuk naar de 1980m, op de achtergrond nodigt de Groneck.


Hierboven is echt een prachtig uitzicht. Kijk maar even rond.

Ik heb nog steeds het plan in de zomer een keer van deze kant de Groneck (rechts) te beklimmen. Vroeger heeft er een pad gelopen.

Prachtige oude bomen. Ik blijf hier meer als een half uur rondhangen, schoenen even uit, wat nuttigen en genieten. Heerlijke temperatuur, geen wind.

Uiteindelijk toch ook maar weer naar beneden.

Fel gekleurde bloemetjes langs de weg.
Totale tocht: 2 uur en 20 minuten wandelen, 1 uur pauze.

In de middag maken we ook nog een klein ommetje en rond 17:00 uur een flinke bui. De atmosfeer is instabiel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten