vrijdag 26 oktober 2018

Lonzakopfl (2317m)

Vandaag, op National Feiertag (een soort bevrijdingsdag) bij prachtig weer nog een rondje wandelen. Vanaf Himmelbauer via de Staneralm naar de Lonzakofl en via de Gugganigriegel weer terug.

Het eerste stuk is wat saai, maar vanaf de Beschellnighutte wordt het mooi met almen die nu verlaten zijn.

Staneralm.

Hier had ik eerst nog het idee om links te gaan, naar de Moserhutte en dan de Torlkopf en via Lonzakopfl weer terug. Maar ik neem direct de route naar Lonzakopfl.

Oversteekje van een alm zonder naam.

Tja, nu is het alleen nog naar boven. Niet te steil.

Steinernes Mandl

Mallnitz.

Splitsing weg naar Mallnitz of Himmelbauer.

Top van Lonzakopfl in zicht.

Na 2 uur en 10 minuten ben ik boven. Het uitzicht is wunderbar.

Een klein half uurtje pauze neem ik totdat en andere mensen aan komen.

Lassacher Hohe, uitzicht op ons deel van het Molltal.

Splitsing waar ik op de heenweg naar boven ging vanaf Staneralm. Nu ga ik rechtdoor naar beneden via een steil pad (Gugganigriegel).

Nog een laatste keer uitzicht op de Pfaffenberg.

Na 4 uur en 15 minuten ben ik weer terug bij de auto. Mooi rondje dat ik al eerder deed maar nog steeds leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten