zaterdag 5 januari 2019

Wandeling Sallandse Heuvelrug

Nadat ik Menno en Ferdinand had afgezet bij Nijverdal voor een scouting hike kamp ben ik naar een parkeerplaats gereden om een ronde van 19,5 km te wandelen.

Parkeerplaats aan de Holterbergweg, midden in het natuurgebied. De lucht is grijs en het miezert een klein beetje.

Het is nu echt winter, geen blad meer aan de bomen.

Hier begin de beklimming van de Holterberg...

Top van de Holterberg op 55m.

Entree op landgoed De Noetselerberg.

Heerlijk rustig. Ik kom maar een paar andere wandelaars tegen.


Tja, dat kan gebeuren. Bij een modderig stuk struikel ik...

"De heide is dit jaar niet paars". Nee, het grootste gedeelte van het jaar niet, meestal alleen in augustus/september. Maar ook in die maanden dus niet door de droogte.

Tussen 2 wallen door.

Op het laatste stuk kom ik nog een uitgezette MTB route tegen.

In totaal 19,3 km gewandeld in 2 uur en 50 minuten. Mooi gebied, alleen nog een keer overdoen in augustus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten