zaterdag 6 juli 2019

Kootwijkerveen

Soms is het kiezen van een route best lastig. Nu dacht ik dat het goed zou zijn om eikenbomen te mijden i.v.m. de eikenprocessierups. De route die ik heb uitgezet gaat door best droog gebied, vooral dennenbomen. Startpunt parkeerplaats bij afslag Kootwijk aan de A1.

Vandaag zonnig en een lekkere temperatuur van 22 graden.

In de Barneveldse krant regelmatig te lezen over evenementen die hier gehouden worden en de overlast die dat geeft. Vandaag even niet zo te zien.

Waarom dit nu weer? Ten gunste van een transferium bij Het Leesten wordt hier een pad afgesloten, zogenaamd teruggegeven aan de natuur. Ik begrijp dit echt niet, dit was zo'n mooi stukje en nu moet ik maar langs een stoffige weg (Asselseweg) om stof te happen als er een auto voorbij komt. Ze kunnen zo'n wandelpad toch gewoon open laten en aangeven dat het een stiltegebied is?
Ze schrijven er zelfs bij dat het minder druk bezocht is, dus waar maken ze zich druk om? Nu wordt voor mij als echte liefhebber hier ook al weer de toegang ontzegd. Alsof ik de dieren wegjaag.
Misschien moet ik toch maar een ongehoorzame burger worden en dit bord negeren.

Spoor tussen Amersfoort en Apeldoorn.

Onder de A1 door via de Pomphulweg.

Alleen maar dennen. Alhoewel ik hoorde dat er in Frankrijk ook een dennen processierups bestaat...

Een echte heuvel!

Kootwijkerveen. Opvallend dat ik na 12 km nog helemaal niemand ben tegengekomen..

Een dubbele tunnel onder de A1 door. Hier kom je echt in nowhereland.


Het blijft een bijzonder stuk om te lopen. Ik ben hier zelf toch al vaak geweest maar echt nog nooit iemand tegengekomen. Je hoort verder wel steeds de auto's op de A1.

Na 14,8 km in 2 uur en 21 minuten ben ik weer terug. Heerlijk die rust hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten