maandag 17 augustus 2009

PR time !!

20:10!

Zo af en toe wil ik eens weten hoe snel ik nog op de 5 of 10 km ben. Precies een jaar geleden deed ik dat ook en vestigde toen een PR op zowel de 5 als de 10 km, respectievelijk 20:12 en 41:35. Aangezien ik vrijwel nooit naar 5 of 10 km wedstrijden ga (teveel gedoe voor zo'n kippe-afstandje), doe ik dat op mijn zelf gecertificeerde parcours over het fietspad van Barneveld naar Wekerom.

Vandaag dus maar weer eens een test. Het is niet te warm en er staat weinig wind. Ik doe nu bij hoge uitzondering wel een uitgebreide warming up. Wat dribbelen, versnellinkjes, rekken en strekken. Ik loop zo een paar keer een benzinestation voorbij waar een aantal mannen met de straat bezig zijn. Wat zullen ze nu denken: "Krijg het heen en weer" of zo?

De start is nogal ongebruikelijk, ik moet voor m'n idee al direct gaan sprinten. Maar dan ben ik nog een slak vergeleken bij de wereldprestatie van Bolt gisteren. Normaal gesproken begin ik rustig en kom dan pas op stoom. De meters vliegen onder me weg en de 1e km gaat in precies 4:00. Vervolgens 3:59 en 4:01. De 4e km wordt lastiger, ik moet nu knokken (4:05). De laatste km (tsjonge, wat is het snel voorbij) krijg ik er nog uitgeperst in 4:05.

Helaas nog steeds niet onder de 20 minuten maar toch m'n PR verbeterd met 2 seconden. En wie het kleine niet eert.... Usain Bolt was al blij met 11 honderdste!

Ik was te moe om direct door te gaan voor de 10km dus ben ik maar rustiger teruggelopen voor een ereronde (langs de koeien).

13 opmerkingen:

  1. prachtig gebied hoor. ik was er 's zomers een paar keer. genieten he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie training in weer een heel andere omgeving.
    Veel plezier en succes a.s. zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sucses natuurlijk en mooi om daar te lopen.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt ons leuk meegenomen naar een mooi gebied, neem aan dat daar zaterdag ook de trail is? Succes en veel plezier gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. genieten man, ben er jaloers op. Heel veel succes en nog meer plezier zaterdag as.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ronald, je lijkt wel een globe-runner. Volgend weekend weer een ander land?
    A Bientxf4t, han.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk gebied en je hebt weer mooie plaatjes geschoten. Succes en groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow, mooie training in een mooi gebied Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerde en een mooie tijd en test!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hee, dat is nou leuk om te lezen. Mijn naamgenoot die altijd marathons of langer loopt speert nu op de 5KM. Super gedaan Ronald, gefeliciteerd met je PR

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Ennuh, meneer Bolt was al na 100 meter moe, valt het met jou wel mee toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ronald,

    Je blijft maar stunten. gefeliciteerd.
    De magischje grens van 40 sec. overbrug je nog wel. Wel lastig als je veel lange afstanden traint en een snelle tijd op de korte wilt neerzetten. Zelf ben ik aan het trainen voor de marathon in Zeeland. Een aanrader voor jou.

    h.gr.
    Henk J.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie test. Gefeliciteerd met weer een PR!
    Dat wordt binnenkort de 10 km richting of onder 41 minuten.

    BeantwoordenVerwijderen