zondag 9 augustus 2009

Snelheid weer opvoeren

Van Gondo Event

Een mooie foto van geconcentreerd (of diep in gedachten?) de berg op lopen. Deze foto is de tweede dag van het Gondo Event gemaakt, nog voordat de onweersbui losbarstte. Ook goed te zien hoe de bovenbeenspieren belast worden. Na zo'n vakantie met wandelen/trainen/wedstrijden in de bergen heb ik aan het einde ook altijd veel aan kracht gewonnen en ook wel wat aan gewicht, wss spierontwikkeling. Of zijn het toch eerder de flesjes Feldflosschen?

In de uitslagenlijst blijk ik 19e van de 44 lopers in mijn leeftijdsklasse te zijn geworden. For what it's worth... Het is voor mij voornamelijk een Erlebnislauf en heb alleen maar als richtpunt 6 uur aangehouden voor elke dag.

Van Training 09-08-09

Bij terugkomst in Nederland is het toch wel weer even wennen, alles is weer zo plat. Het mais is inmiddels flink gegroeid, leuk om zo weer tussen groene muren door te lopen. Afgelopen week 2x getraind: 11km en 14km. Proberen weer de snelheid wat op te voeren met intervallen want die is de afgelopen weken bij de trage berglopen behoorlijk ingezakt.

Opvallend is dat m'n hartslag bij de trainingen een stuk lager is dan voor de vakantie. Dit is eigenlijk steeds het geval wanneer ik uit de Alpen terug komen. De hoogteligging en de langzame bergtrainingen en -wedstrijden zullen daar debet aan zijn.

Van Training 09-08-09

Vanmiddag een lange duurloop van 25km met een stevig tempo, toenemend naar het einde toe. Dit is mooi gelukt alhoewel ik de benen wel ga voelen na de 20 km. Exact deze ronde heb ik eind juni ook gelopen met dezelfde gemiddelde hartslag maar toen liep ik met een gemiddelde pace van 5:31 en nu 5:04 (!). Komende trainingen weer stevig intervallen (6x1000) zodat weer een leuke (halve) marathon gelopen kan worden.

16 opmerkingen:

  1. Ronald, een prima generale voor een echte bergmarathon later dit jaar. Knap werk en mooie plaatjes. Herzlichen GrxfcB, Han,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als dit een NK was geweest ....

    Jammer dat je last had van je maag. Desondanks zo te lezen wel genoten.

    Mooie toeristische foto's weer en inderdaad fraaie gebouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat de eigen catering nog niet helemaal naar wens is, maar zo te zien en te lezen een mooie loop en een redelijke tijd. Goed besteed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PS. Goed idee, een train'n'greetz te plannen.
    Ik hoop dat het gaat lukken, agenda-technisch ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je al geprobeerd om de waterzak op z'n kop te houden (dus het slangetje aan de bovenkant) en dan de lucht eruit te zuigen? Het moet echt helemaal vacuum zijn anders blijft het klotsen.
    Maar als de zak zelf ook nog gaat schudden, tja, dan weet ik het ook niet meer. Rotzak!
    Zo te zien een mooie marathon. Grappig, ik zat van de week nog te denken aan de Kyffhauserbergmarathon, dat leek me wel wat voor jou. Die was ook dit weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Jannet: ik zal dat eens proberen om de lucht er zo uit te zuigen.
    Ik heb overigens vorig jaar al aan de Kyffhauser Bergmarathon meegedaan, ook een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. sjonge! weer genoten lees ik. en mooie plaatjes weer hoor!! Knap gedaan en weer een mooi verhaal. je weet ze wel op te zoeken. Jij zat dus niet in de kippenren?
    ;-)

    groet kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. weer een supermarathon Ronald! ondanks je maag flink genoten zo te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En de vakantie is toch lekker, nog een klein weekje dan ga ik weer bijlezen. Liggen nu in de buurt van Arnhem, wil ik morgen nog dl gaan doen (is erg mooi hier).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad een mooie foto en zeker veel gedaan met de vakantie.
    En vlak kan snel wezen natuurlijk!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat wordt weer even wennen aan de eenzijdig(er) belasting denk ik. Heuvel/berglopen is toch anders kwa tempoverschillen en spierbelasting.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. welkom terug en tot ziens bij de NULL

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb net je mooie verslagen gelezen en je fraaie foto's bekeken. Dat waren fijne tijden in de bergen!
    Nu weer vlak lopen en meteen een snelle pace. Dat beloofd wat voor je komende marathons (of ultra's ?).
    Wat zijn je plannen voor de rest van dit jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik gok diep in gedachten :) Volgende keer als je weer in Alphen ben voor je werk laat het dan even weten dan kan ik je lopend de omgeving laten zien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ... maar geniet van ieder verslag wat jij hier blogt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nederland is inderdaad plat al heb in inmiddels ontdekt dat je ook flink naar de klote kan gaan op kleine heuveltjes. Moet er niet aan denken in de alpen te lopen...

    BeantwoordenVerwijderen