zaterdag 4 september 2010

3:00:00

Van 2010-09-04

Dat ik wekelijks lange duurlopen doe betekent niet dat alles al weer koek en ei is met mijn gestel. Dat heeft er vooral mee te maken dat ik eigenlijk niet zonder kan. Ik vind het heerlijk om een paar uur lekker door de natuur te banjeren, en liefst steeds weer ergens anders. Maar ook wanneer ik ergens al weer een paar maanden niet geweest ben vind ik het goed.

Lange duurloop 4-9-2010 
Zo ga ik vandaag weer m'n rondje Kootwijk doen. Ik start weer vanaf de Heetweg (het was trouwens niet zo heet, zeg maar gerust koud om 07:30 uur). De Hoog Buurlose Weg neem ik dit keer volledig via het zandpad (6km). De Kathedraal laat ik vandaag links liggen, letterlijk gesproken. Ik ga er met een grote boog omheen omdat me daar te veel asfalt is.

Lange duurloop 4-9-2010, Tempo 
De laatste 10km neem ik wel de fietspaden, maar die zijn veel minder hard. Maar ik ga er wel harder van lopen. Precies wanneer ik weer bij de parkeerplaats kom druk ik op m'n klokje om de tijd te stoppen: 3:00:00. Zelfs wanneer je het zou proberen lukt het je niet.

Met m'n rugbehandelingen lijkt het goed te gaan. De algemene tendens is die van verbetering. Maar kleine klachtjes blijven nog wel, maar vooral achteraf. Bij het lopen betekent het gewoon rustiger aan doen, balans zoeken.

4 opmerkingen:

  1. Veel mensen met een prima gestel kunnen niet eens 3:00:00 lopen!
    Mooi dat er verbetering is. Komt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad rustig in balans blijven en de omgeving is mooi om te lopen.
    Veel loop plezier.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. exact 3 uur dat heb je mooi voor elkaar gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen