zondag 27 maart 2011

Zonnige vooruitzichten?

Van 2011-03-27

Met zulk prachtig weer blijf ik toch niet binnen. Gisteren liep ik een uurtje door het Lunterse bos, vandaag neem ik me voor 1,5 uur te gaan lopen, ongeveer 15 km. Dit moet kunnen, gisteren heb ik m'n knie nauwelijks gevoeld, de oefeningen lijken vruchten af te werpen. Zo begint het weer wat op een duurloop te lijken.

Ik zet een route uit rond Kootwijk, met als startpunt de Heetweg, slechts 15 minuten rijden vanaf m'n huis. De parkeerplaatsen zijn niet leeg, er zijn veel mensen op de been/fiets/paard. In het gebied hier loop ik graag, het is afwisselend, de paden zijn goed en het is niet al te druk. Op de Edese hei hoef je zondagmiddag niet te komen, dan moet je steeds op zij springen voor fietsers.

Zonovergoten, de Stroese heide, van 2011-03-27

 

Dwars door Kootwijk, van 2011-03-27
Samen opdraven, van 2011-03-27
Het Kootwijkerzand, van 2011-03-27
Van 2011-03-27

Er wordt veel paardgereden, vandaag was er zelfs een georganiseerde tocht. Daar hebben ze goed weer bij! Het geeft veel afleiding, alles wat er om me heen te zien en te beleven is.

 

Van 2011-03-27

Het gaat zo lekker dat de 15km al weer voorbij zijn voordat ik het weet. Na 1 uur en 30 minuten heb ik 15,7km afgelegd volgens m'n Garmin, met een gemiddelde pace van 5:45. Het is voor mijn beleving nog steeds een korte duurloop, maar het genieten is weer helemaal terug. De knie heeft het ook goed gehouden, niet helemaal ok maar ook weer niet te ver gegaan. Via de albumlinkjes onder de foto's kun je nog veel meer plaatjes zien van dit prachtige gebied.

15 opmerkingen:

  1. Mooi toch zo'n alternatieve training, morgen ga ik de 6e etappe even uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgend jaar ook die andere 5 etappes?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteravond was ik ook losse loper, bij de 14,6 km. Ook een mooie, pittige en heuvelachtige route. Goed georganiseerd.
    Dat smaakt naar meer. Volgend jaar met de club de 60 of 100?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd mooi, zo'n "verzorgde" training!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch knappe loop hoor, dat zelfs een routinxe9 als jij ook nog die fout maakt te snel te starten, mij gebeurd dit dikwijls ,ben dan ook geen routinxe9 :-) . Veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tijd gezien de wramte en het parcour!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We hebben elkaar even gezien na die etappe. Ik liep die etappe niet mee omdat ik de 60km deed. Wat een mooi evenement he?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi evenement die h4d. En toch best een mooie prestatie op een pittig parcours en in de warmte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je daar ook hebt gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor veel mensen is 15 kilometer al heel erg ver. Maar bekijk het voorlopig maar als beter dan niets.

    Ik ben blij voor je dat het toch al weer zo gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed nieuws en weer een fraaie fotoreportage.
    Inderdaad, te mooi weer om binnen te blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kijk eens aan Ronald en goed nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk weer wat van jou te lezen en mooi dat de 15k goed gingen. Wat een weertje om daar te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen