vrijdag 22 april 2011

Kootwijkerzand

Van Kootwijkerzand 2011-04-22

Vaak loop ik hier over fietspaden maar dit keer heb ik een route uitgezet dwars door de bossen, over de zandgronden, hopelijk in alle rust. Het is een uitdaging een route te vinden waar nauwelijks mensen komen. En ik moet zeggen dat me dat aardig is gelukt. 

Na een km of vijf tussen de verkoelende bomen van het Loobos kom ik ineens in een open gebied, het Kootwijkerzand. Vanaf een klein heuveltje heb ik prachtig uitzicht zoals op de video te zien is.

Van Kootwijkerzand 2011-04-22

Vanaf hier wordt het parcours wel zwaar, eigenlijk loop ik steeds door mul zand of over oneffen terrein. Ook al is het warm (26+), ik heb er niet veel last van tijdens het lopen.

 

Van Kootwijkerzand 2011-04-22

Even een klein stukje over een fietspad om achter de Kathedraal weer de bossen in te gaan. Komend weekend en dan met name de Paasdagen zal het hier wel weer erg druk worden. Vandaag valt het mee.

De laatste km's worden toch wel wat zwaarder. Het mulle zand eist z'n tol en zo af en toe ga ik maar een stukje wandelen, ook om de knieen niet te zwaar te belasten. Terug bij de auto na 22 km tracteer ik mezelf op een pakje sinaasappelsap, heerlijk!

11 opmerkingen:

  1. Die zandpaden pakken en het maken van foto's laat je trainingstempo niet echt dalen! Met welk doel train je momenteel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk van die rabobank en een behoorlijk eduurloop zo in die mooie omgeving.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verslag met weer mooie foto's erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt weer in een erg mooie omgeving gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. altijd mooi jouw verslagen met de foto's. En ja, ik dacht ook altijd dat het de PosTbank was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig zo met al die andere spotievelingen. En gefeliciteerd aan dochter, van wie zou ze het hebben;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie trainingsroute daar op de "col du Rabobank" en weer vergezeld van mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed zo. Je blogt (dus loopt) weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bekend terrein, ik was er nog met ons K&C weekend in maart. Het blijft prachtig daar, alleen dat kaarsrechte betonnen fietspad blijft lelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zo'n eenvoudig sinaassapje al niet vermag. Genieten.

    BeantwoordenVerwijderen