donderdag 5 mei 2011

Dent L'Arclusaz

Van 2011-05-05 Dent L'Arclusaz

Vanaf onze camping is de Dent L'Arclusaz goed te zien en natuurlijk moet ik deze berg ook beklimmen, weliswaar gewoon wandelend. De berg is 2041m hoog. Ik parkeer de auto op een hoogte van 700m en loop dan via sentier des millieres naar de top. Het laatste stuk is nog best lastig en eenmaal op de top blijken er al veel wandelaars vroeger gestart te zijn en al heerlijk te genieten van het uitzicht.

Van 2011-05-05 Dent L'Arclusaz

Vanaf de top kan ik onze camping aan de Lac de Carouge goed zien. Ik bel even naar de achterblijvers op de camping om te vragen of ze me kunnen zien. Het grote 5 meter hoge kruis zien ze wel en met gebruik van het glas van m'n mobieltje zien ze me ook seinen.

Van 2011-05-05 Dent L'Arclusaz

Na een half uur vertoeven op de top daal ik weer af en loop via een verlaten route, de sentier de gros Fayard, weer naar beneden. Het pad ligt soms dik onder de bladeren en moeilijk te herkennen. Tot mijn verbazing krijg ik toch ineens een tegenligger, een hardloper wel te verstaan. Kom je iemand tegen, is het net een hardloper!

Na ruim 12 km wandelen met totaal 2700 hoogtemeters kom ik na bijna 5,5 uur wandelplezier weer op de parkeerplaats.

Voor meer foto's: klik hier

6 opmerkingen:

  1. Hoi Ronald,

    Het ljkt me verstandig om de oorzaak aan te pakken van je terugkerende problemen.
    Als je op zand wilt lopen, bij DFW hebben ze een mooie zomerserie met veel bospaden!
    Groet, Martin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, even wat minder dus. Zo te lezen besteed je er goed zorg aan, het komt dan oon vast wel weer goed. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begon me al zorgen te maken. Gelukkig weet je wat er aan de hand is en wordt er wat aan gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk ben je nu snel van je problemen af; dat getob is toch ook maar niets. Toch merkwaardig, dat je juist op het mulle zand moet lopen. En welke bergmarathon had je in gedachten?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap natuurlijk en inderdaad niet te gek met het lopen en het zal goed komen.
    Groet en een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. al met al nog zo erg niet, herstel komt er dus zeker en even wat minder, moet ook kunnen,in elk geval een spoedig herstel!

    BeantwoordenVerwijderen