zaterdag 28 mei 2011

Stijgende lijn

P1020638
Na maandenlang kwakkelen lijkt er nu toch verbetering in te zitten. Afgelopen woensdag had ik ineens weer zin om een intervaltraining te doen, de laatste keer was in december 2010. Het feit alleen al dat ik daar weer zin in had is bijzonder. Ik voel me weer wat fitter, onder andere door wat gas terug te nemen op m'n werk. Ik maakte eigen wel wat te veel uren…. Daardoor ontstonden wat vage klachten (hoofd, nek, rug, enz.) maar nu lijkt alles wat meer onder controle te komen.
Woensdag dus een 6×1000/1000 afgewerkt en ik kon zowaar de snelle 1000tjes rond de 4:30-4:40 houden. Het was ook gewoon leuk om weer te doen.
Donderdag weer het bos bij Lunteren in voor een fartlekachtige training. Dit heb ik de afgelopen maanden eigenlijk steeds doorgezet maar nu wilde ik die 10km wel eens onder de 50 minuten lopen. Over bospaden, heuveltjes, mul zand, fietspaden, boomstronken enz. Maar het lukte me: 49:45. Lekker moe!
Nadat ik vorige week zaterdag al een 25km duurloop heb gedaan wil ik vandaag naar de 30km. Eens kijken hoe de knieen reageren en of de spieren dit nog aankunnen. Uiteraard in een mooie omgeving, dit keer een rondje Hoenderloo. Deze ronde liep ik ook al eens met Miss Spartathlon, Martin, Eric en Sander. Het is een enorme afwisseling van natuur en ik geniet er van. Bijna alles onverhard. Het valt me op dat de km's sneller gaan dan ik me voorgenomen heb maar het loopt wel gewoon lekker. Geen enkele km komt boven de 6 minuten. Na 29,5km ben ik weer terug na 2 uur en 46 minuten. Ik durf voorzichtig wel weer een leuke marathon aan…..
En deze maand ook weer eens meer dan 200km op de teller…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten