zondag 26 juni 2011

Hoenderloo 310XT

Van Training 26-06-2011

Ik kon het toch niet laten zo vlak voor de vakantie. Mijn Garmin Forerunner 305 heeft het nog niet begeven maar wel wordt de levensduur van de batterij steeds minder. Bij de laatste bergwandelingen begon het ding al te piepen na een uur of 5: "battery low". Ik heb nu dus, na al veel vaker getwijfeld te hebben, de knoop doorgehakt en via internet een 310XT aangeschaft met een batterij capaciteit van maar liefst 20 uur! De pasvorm is ook veel beter.
Direct maar uitproberen vandaag. De ronde die ik al vaker heb gelopen rond Hoenderloo als Koers in de 310Xt gezet en lopen maar. Een fix met de satellieten is snel gevonden. Het apparaatje geeft heldere piepjes bij elke km, die hoorde ik bij de 305 niet altijd meer. De trilfunctie heb ik uitgezet, dat soort opwinding lijkt me niet echt fijn. Maar bij wedstrijden wellicht beter om te oen zodat anderen niet gestoord worden.
De 310Xt geeft aan het einde van de ronde 100 meter minder gelopen te hebben dan bij de 305. Verwaarsloosbaar. De tijd was wel wat langer dan de vorige keer, maar dat komt vast door het warme weer. Wat heb ik gezweten zeg….
Al met al weer een heerlijke duurloop over grotendeels zandpaden in 2 uur en 47 minuten, 29 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten