dinsdag 5 juli 2011

Col de Terre Blanche

Van Col de Terre Blanche

We hebben de vakantie doorgebracht in de buurt van Barcelonnette in de Franse Alpen. Hier zijn prachtige wandelingen te maken. De eerste was een rondwandeling startend vanaf parkeerplaats te Meolans (dal van de Ubaye) op 1100m hoogte. Via de zuidkant loop ik via de Col de Terre Blanche om de top Seolane des Besses (2402m) heen. De col zelf is 2248m hoog.

Van Col de Terre Blanche

Ik vervolg de tocht via de oostkant waar ik via een zijpad naar een subtopje (Chateau Renard) loop waar ik de camping goed kan zien liggen. Ik bel even naar de achterblijvers maar die nemen helaas niet op, anders had ik met spiegelen m'n positie kunnen laten zien, altijd weer een leuk spel. Steekvliegen hinderen mijn verblijf hier verder zodat ik snel weer verder ga en de ronde voltooi na 19 km en 5u30m.
Het is een goed beloopbare route met in totaal 1500 klimmeters en dalen idem. De paden zijn goed gemarkeerd. Om het kruis op de Chateau Renard te bereiken moet je even goed opletten op het pad, het is namelijk niet aangegeven. Je hebt dan wel prachtig uitzicht op het dal van de l'Ubaye. Verder is het een tocht met veel afwisseling van landschap: open terrein, bossen, keien, bospaden enz.
Foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten