zaterdag 22 februari 2014

Mariendaal

Zo ziet mijn route er voor vandaag uit, weergegeven op een stafkaart. Jiska is vandaag weer trainen (turnen) in Arnhem-Noord. Zo'n 5 jaar geleden liep ik in deze omgeving met een paar andere lopers dit rondje van 16km. Ik heb deze weer opgezocht en als route in m'n Garmin gezet. het startpunt is bij Mariendaal.

Het is een afwisselend en glooiend gebied, dus klimmetjes genoeg!

Direct aan het begin is er al een apart stuk. De bomen lijken hier aantrekkingskracht op elkaar te hebben waardoor je door een soort poort lijkt te lopen. Nu zijn de bomen nog kaal, ben benieuwd hoe dat er in de zomer uit ziet.

Er wordt veel uitgelaten, gewandeld en hardgelopen in dit gebied.


Toch leuk, die oude wegwijzers en de oude spelling "Wekeromsche weg".

Ik kom ook langs het enorme complex van Papendal waar het een komen en gaan is van sporters. Gelukkig duik ik al snel weer het bosrandje tussen Papendal en de A50 in.

Blijkbaar loop ik nu op een MTB pad waar kort geleden een wedstrijd is geweest. Vol van bandensporen en blubber.

Gedenkplaats Slag om Arnhem, midden in het bos.


Hier komt even later een non even controleren of de kaarsjes die ze vanochtend heeft aangestoken nog branden.

Zo, weer terug bij de auto. 16 km in 1 uur en 40 minuten. Mooie tocht weer, ook maar eens doen wanneer de bomen in het blad zitten.

Voor alle foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten