woensdag 18 juni 2014

Munseheide - Paalgraven

Regelmatig hoor je bij de fileberichten knooppunt "Paalgraven" voorbij komen. Dit is de splitsing van de A50 naar Eindhoven en naar Den Bosch. Precies ten zuidoosten van dit knooppunt ligt een natuurgebied met de Munseheide en Kanonsberg. Op de terugweg van een klant in Eindhoven ga ik hier een stukje lopen (vlak voor de wedstrijd Ned-Aus).

Ik parkeer de auto aan de Slabroekseweg. Erg rustig zoals je kunt zien.

De eerste 2 km gaan over een verhard fietspad. Ik weet niet wat dit moet voorstellen, een heksenkring? Of gewoon een picknick tafel...

Na het fietspad wordt het lekker weer onverhard, dat vind ik prettiger lopen. Bossen, heide.

De buffels dagen elkaar uit.

Waterplaats voor de beesten.

Of dit opzettelijk is gebeurd of door natuurgeweld weet ik niet. Feit is wel dat er honderden bomen zo op hun kant liggen.

Ik volg de route op mijn horloge maar moet dan nogal eens door struikgewas en over bomen stappen. Blijkt dat men het gebied rondom dit natuurviaduct vrij wil houden van mensen, het is dus niet de bedoeling dat ik hier kan komen.....

Even later moet ik dan ook over een afrastering zien te komen met elektriciteitsdraden.....

Na 11 km in ruim een uur ben ik weer terug bij de auto. Mooi natuurgebied, heerlijk rustig zo vlak voor het begin van Ned-Aus. :)

Voor alle foto's: album Munseheide

Geen opmerkingen:

Een reactie posten