zaterdag 6 september 2014

Tussen Elspeet en Vierhouten

Het is jammer dat de zon niet schijnt, ik wil namelijk dat enorme heidegebied, de Elspeetsche heide, wel eens zien met die prachtige paarse gloed. Maar aan de andere kant zal het nu wel een stuk rustiger zijn. Ik parkeer de auto aan de Bosrand, net boven Elspeet.

Het eerste stuk gaat over de Elspeetsche heide. Grijze lucht, lekkere temperatuur.

Een beetje mistig. Het is niet druk, ik kom wat ruiters tegen en ook wel fietsers.


De Vierhouterweg oversteken om het Vierhouter bos in te gaan. Er staat echter een afgesloten hek maar geen bordjes "verboden toegang". Ik besluit er toch maar over heen te klimmen.

Een stukje verderop kan ik niet verder maar gelukkig hebben ze hier een gat in het hek gemaakt. Even later schrik ik me rot, een wild zwijn spoed zich met veel gegil weg. Ook geschrokken dus.

Na nog een keer over een lager hek te stappen kom ik weer op de toegestane wegen. Mooi om de spinnenwebben in de vochtige lucht tussen het gras te zien.

Het derde deel van de route, de Noorderheide. Alleen toegankelijk voor wandelaars.


Ai, een gesloten hek. Hoe moet ik nu verder? Nou, gewoon er omheen. Geen aansluitende hekken meer of het moet zo zijn dat ze een draadloze omheining hebben.... ;)

Na 1 uur en 30 minuten netto looptijd heb ik 15 km afgelegd. Mooi rondje!

Voor alle foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten