zaterdag 12 maart 2016

Terlente


Vandaag een rondje om Terlet via het Deelerwoud, Loenermark, Veluwezoom. Het is prachtig lenteweer, toch heb ik nog wel m'n lange mouwen en pijpen aan. Het is nog fris.

Ik parkeer aan de Deelenseweg bij Deelen. Het is al aardig druk hier. Iedereen wil er nu op uit!

Ik betreed het Deelerwoud.

Het is niet helemaal vlak hier.

Ook onder de kale bomen door is het nog zonnig.

Een klein tunneltje onder de A50 door. Aan de andere kant ligt Groenendaal.

Van Loenermark neem ik een klein hoekje mee.....

....om al snel op de Veluwezoom te komen.

Schotse Hooglanders. Volgens de waarschuwingsbordjes moet je minstens 25m afstand houden. Volgens mij hebben ze totaal geen zin om op me af te komen.

Midden over de Terletsche heide. Dit keer met Schotse Hooglanders.

De gedenkplaat voor de neergestorte Lancaster in 1943.

Weer over de A50 heen.

Ik was bij het uitzetten van de route onzeker of ik deze weg kon nemen. Maar gelukkig mag ik hier in.

Flinke wat knetterende crossmotoren. Is er een prachtige dag voor. Maar niets voor mij, snel doorlopen en de rust weer opzoeken.

Dit is een veel rustiger sport: zweefvliegen. Het zweefvliegveld van Terlet.

Vlak voor het einde deze "geurige" stapel.

Inmiddels staat de hele parkeerplaats vol.

In iets meer dan 2 uur heb ik toch weer 20 km afgelegd! Laat de lente maar weer doorbreken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten