zaterdag 11 november 2006

Er is hoop

Vanmorgen op buienradar.nl gekeken en wat nu zo handig is dat ze ook de verwachting voor de komende 2 uur kunnen laten zien. Tussen 10 en 11 uur zou het weer droog worden.
Om 11:00 ben ik vertrokken voor een lange duurloop van 34,5 km. Dit keer wilde ik weer eens vanaf huis starten. Een ronde die ik al een tijd niet meer had gedaan. Het was even wat passen en meten of ik al mijn accessoires wel mee kon nemen: telefoon, camera, gel, wc-papier, 4 flesjes verdunde en gezoute cola en nog een grotere fles water. Maar het lukte allemaal weer, de winddichte jas kon er nog overheen. Ik heb m'n nieuwe 2110's aangetrokken, inmiddels voldoende ingelopen.
Bewust niet te snel begonnen, zo rond de 5:20 per km. Eens zien of dat helpt om de misselijkheid na de 30km te voorkomen. Met deze snelheid heb je ook alle gelegenheid om rustig om je heen te kijken. Ik had de eerste 22 km steeds wind mee of zijwind, maar ik heb me daar niet door laten opdrijven om harder te lopen. Mijn hartslag was zo rond de 160 (80%).
Toen de zon wat doorkwam heb ik wat plaatjes geschoten van de nog steeds prachtige herfstkleuren:

Dit is het pad wat naar de Ginkelse hei loopt. Veel regen gevallen zoals goed te zien is!


Mooi uitzicht over de hei. Ik besef dat ik iemand ben die vooral onder de indruk is van sfeerbeelden. Dus niet zozeer details.


Toch nog anderen op pad, en natuurlijk een hardloper, begeleid door een fietser.


Het kan niet op. Telkens weer die prachtige herfstkleuren. Eigenlijk toch veel mooier dan wanneer de bomen allemaal groen zijn.

Na 22 km kom ik op de weg van Otterlo naar Barneveld. Hier is weinig beschutting dus voel ik goed hoe hard het waait, vaak ook met vlagen die me bijna doen stilstaan.
De misselijkheid blijft uit! Bij 14km had ik een gel genomen met veel water en verder steeds elke 2,5km een half flesje cola. Bij 30km m'n laatste slok, stond me niet tegen. Ik voel de beentjes wel maar heb toch behoefte om wat sneller te gaan en dat lukt ook nog. In Barneveld aangekomen wandel ik het laatste stukje naar huis ("uitlopen").
Thuis staat er een pan net gemaakte soep en ik probeer die vrijwel direct. Ook die valt me goed. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt toen ik achteraf te snel wat nam.
Er is dus nog hoop om de misselijkheid te voorkomen. Ik denk er nu serieus aan om de Zuiderzeemarathon zeer behoudend te beginnen zodat ik ongeveer op 1:50 op de halve doorkom. Vanaf dan wat versnellen en kijken waar ik uitkom. Wanneer een 1:40 lukt in de tweede helft bereik ik toch mijn doel van 3:30.
Met dank aan Eric!

2 opmerkingen:

  1. Of waren het toch je nieuwe 2110's?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee pap!

    Ik had je weblog nog niet eerder bekeken.. Hij is leuk hoor! Maar leuk in ieder geval dat ik er ook op sta:P Suc6 met lopen he!

    Groetjes Eveline

    BeantwoordenVerwijderen