vrijdag 27 april 2007

Even iets rechtzetten


Vanmorgen dus bij de orthopedisch manueel therapeut geweest. Hij had niet veel moeite om te constateren dat mijn bekken scheefstond. Een zogenaamde down-slip-links.
Uitgelegd wat er bij de wintersport gebeurd was en hij kon zelfs aangeven hoe ik waarschijnlijk geraakt was, geschept van onderen. Ik kan me dat zelf niet meer herinneren omdat ik bij de klap even "van de wereld was".
De behandeling stelde niet veel voor. En inderdaad, na 20 minuten stond ik weer buiten! Maar niet onverrichterzake, integendeel. Met een korte behandeling (niet pijnlijk) waarbij ook nog iets van kraken deel uitmaakte was het resultaat verbluffend. 
Het staat nu allemaal weer recht. Ik mag 72 uur alleen wandelen, zitten, rustig doen. Daarna mag alles weer, ook hardlopen.
De sportfysio vanmiddag ook nog even gebeld. Ik kan volgende week in Oostenrijk rustig gaan trainen, vooral bergop. Op de afdaling nog voorzichtig zijn (= wandelen) i.v.m. de knieen die nu weer eerst aan de waterpasstand moeten wennen. Maar dat is geen probleem: Graubuenden gaat ook bijna alleen maar naar boven.
Zo, nu hopen dat de oorzaak van de klachten is opgelost.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Ronald,

    Gaat het je niet te langzaam? Wat is voor jouw een rustige trainingstijd op de 10 Engelse Mijlen? Mooi dat je hieraan alweer mee kunt doen. Sterkte!

    Groeten Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Geert,
    op de 10em wilde ik op 5:00 weggaan (rustig) maar het ging toch beter dan ik dacht, zie mijn verslag.
    A.s. zaterdag een lange duurloop uitproberen.

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, hopelijk is de grootste ellende nu voorbij. Loop ze!

    BeantwoordenVerwijderen