woensdag 25 april 2007

OMT

Gisteravond bij Ronald Derksen, sportfysiotherapeut, in Amerongen geweest. Na loopanalyse en ander onderzoek constateerde hij dat mijn bekken niet recht staat. Over het algemeen heb ik rechts wat meer bewegingsbeperking. Hij zocht naar een oorzaak omdat dit voor januari blijkbaar niet het geval is geweest. Toen ik hem vertelde over de botsing op de skipiste legde hij hier direct een relatie mee.

Aan m'n knieen kon hij niet zoveel ontdekken, in ieder geval geen retro patellaire oorzaak omdat ik bij bepaalde handelingen helemaal geen pijn voelde. Waarschijnlijk alleen maar geiriteerde aanhechtingen. Maar voordat hij tot behandeling kan overgaan zal ik eerst weer recht gezet moeten worden door een manueel therapeut. Dat schijnt maar een korte eenmalige behandeling te zijn waarna ik 3 dagen niet mag lopen en dan weer "vrolijk" de wei in mag. Dat laatste raadde hij echter af, beter is om weer rustig op te bouwen omdat ik nu al weer een paar maanden een aangepaste looptechniek ben gaan aanwennen.

Ik heb geen idee wat zo'n OMT (orthopedisch manueel therapeut) precies gaat doen, ik ben benieuwd...

2 opmerkingen:

  1. hopelijk is dit de oplossing voor je probleem, ronald. succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook geen idee, maar het klinkt goed..Hopelijk snel weer de oude?.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen