zondag 17 februari 2008

Net iets te veel van het goede


Direct na afloop op de terugweg van de 20k in Bennekom gisteren moest ik een aantal keer niezen en toen leek het of de (neus)vliezen braken. De hele avond snotteren, snuiten en niezen. Zou ik aangestoken zijn door de rochelende loper gisteren zoals Eric al opmerkte op Chat'n'run?
Vanmorgen was het wel iets beter dus vanmiddag toch maar op weg gegaan voor mijn duurloop van 30k door het Speulderbos boven Voorthuizen.

Ik heb dezelfde ronde vorig jaar hier ook nog gelopen en de afwisseling van bos, hei en weilanden spreken me erg aan.
Eenmaal aan het lopen merk ik niks meer van m'n verkoudheid. Er is een strakblauwe lucht en de temperatuur is een graad of 6, in het bos soms lager.

De Arnhemse Karweg, xc3xa9xc3xa9m lange streep tussen Putten en Voorthuizen.

Sommige lichteffecten zijn wel erg boeiend.

Je waant je vaak in een natuurgebied maar er zijn ook wel heel veel (leuke) optrekjes verscholen tussen de bomen, vaak ook achter lange oprijlanen.

Na ongeveer 23km heb ik het ontspannende gedeelte wel gehad. De benen worden zwaar en gaan wat pijn doen. Niet gek natuurlijk na de wedstrijd van gisteren.
Vanaf hier wordt het dan ook af en toe een stukje wandelen en dan weer een eind hardlopen. Dat bevalt goed.

Vergezichten.

De bomen staan hier kaal en eenzaam, te wachten op de lente die al weer ras nadert.
Na precies 30km (exclusief wandelstukken) kom ik weer bij de auto. Weer genoten van het Speulder- en Sprielderbos, met name de eerste 20km toen ik nog lekker ontspannen was. Die 30k was dus vandaag eigenlijk een beetje teveel van het goede...
Voor m'n neusverkoudheid werkte deze duurloop helend. Ik heb er vrijwel geen last meer van. Verdwenen als snot voor de zon zal ik maar zeggen.

9 opmerkingen:

  1. Leuke plaatjes Ronald en een leuke beschrijving van de route. Is weer eens iets anders dan bergen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tip voor een evt. volgende keer: als je van het Boshuis richting Ermelo gaat heb je aan je linkerhand een pad omhoog (een paar 100 meter na het Boshuis), richting Het Zwarte (?) Gat. Staat wel op de ANWB paddestoel.
    Loop daar eens naar toe, is echt leuk om te zien: een grote krater in de grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie route Ronald! Heel handig dat je dat zo in je FR kunt zetten. (mijn technische kunsten komen niet zo ver)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige omgeving en zeker in dit jaar getij.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's. Heb je misschien last van een vervroegde hooikoorts?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'We' wonen wel in een mooie omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjee, wat een mooie reportage weer! Hier loop ik graag nog eens een Train'n'Greetz.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet ziek worden hoor!.En een mooie duurlopen en je bent in vorm.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen