zaterdag 22 maart 2008

Galgenbergtraining

Dit is zo'n beetje mijn zicht vanaf de Amerongse Berg. Het is mistig en koud. Om 06:30 uur vertrek ik vanaf dezelfde plek als vorige week: Residence Rhenen. De gelopen route van vorige week heb ik weer als course teruggezet in m'n Garmin zodat ik kan navigeren met het apparaatje. Wat is het toch een handig ding!
Na een paar honderd meter kom ik er achter dat ik nog een tasje vergeten ben met water en gelletjes. Terug dus en weer opnieuw van start.
Het stuk onderlangs de Rijn is een stuk slechter begaanbaar dan vorige week. Wat een blubber en geglibber. Ik ben blij dat ik mijn trailschoenen heb aangedaan.
In de mist ontwaar ik wat vage schimmen, het blijken deze beesten te zijn (bizons of zo?).
Aangezien er nu geen drankposten zijn zeul ik alles zelf mee. In het begin is dat wat lastig maar naarmate de flesjes leger worden voel je het niet meer.
Plassen en blubber halen wel de gang er steeds uit. Ach, dan maar direct een foto maken toch?
Het parcours bevat vele heuveltjes maar af en toe ook zo'n klein kuitenbijtertje, steil en mul zand. Heerlijk!
Eindelijk komt de zon door. Het heeft hier heus gesneeuwd en dat geeft mooie contrasten.
Het laatste stuk van de Galgenbergmarathon loop ik niet maar ga via het pad langs de weg tussen Veenendaal en Elst weer terug.
Na 33,5km ben ik weer terug bij de Rotisserie in een bruto tijd van 3:16. Vorige week was leuk om te lopen in een grote groep maar ik merk dat ik alleen lopen toch eigenlijk leuker vind. Ik blijf een lonelyrunner maar voor de afwisseling is een gezamenlijke training welkom.

7 opmerkingen:

  1. Mooi weergave Ronald van deze schitterende tocht op een mooie decemberdag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van een zeer geslaagde loop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! D'r zitten heel mooie bij zeg. De foto bij het uitzicht, daar staan jullie op als een band op een cover van een album. Was ik zelf maar op zaterdag gaan lopen, zulk mooi weer, totaal tegengesteld aan de zondag. Volgende keer!
    klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey pap,
    ik reageer op een 'oud' bericht, maar wat een mooie foto's! het aller nederlandste nederland! toch af en toe wel fijn om even naar te kijken;-)
    Succes met lopen enzo!
    Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie omgeving en overal water op pad.
    Knap gelopen en wederom een behoorlijke afstand gedaan, prima.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen