maandag 24 maart 2008

Het balkon

Een vrije dag, sneeuw en zon voorspeld.... Dus vanmorgen vroeg nog een keer naar het Amerongsche Bosch getrokken zoals het vermeld wordt op mijn digitale stafkaart. Bij de Galgenbergmarathon vorige week was het zicht niet zo goed, maar vandaag is het geweldig!

Om half zeven stap ik in de auto terwijl het hevig sneeuwt. Strooiauto's op de weg. Langzaam rijden. Een ander zou lekker thuisblijven maar ik verheug me er op. Start bij Residence Rhenen. Pet op tegen de sneeuw. De grond is helemaal wit. Mijn voetafdrukken verstoren het witte tapijt. Bij de beklimming van de berg met de boom zie ik andere verse voetafdrukken. Er zijn er dus meer die hier van willen genieten. Ik loop 2 rondjes door het Amerongsche Bosch.
Vlak voor de tweede beklimming van de berg kom ik zelfs 3 lopers tegen.
Na de 2 rondjes verlaat ik het gebied en steek de Veenendaalse Straatweg over richting Kwintelooyen. Dit laatste stuk van de Galgenbergmarathon heb ik afgelopen zaterdag nog niet gedaan. Een beetje zoeken door het bos, de Garmin course lijkt niet helemaal juist. Maar dan: het balkon! Vanaf zo'n 60m hoogte kijk je de Gelderse Vallei in. Schitterend.
Na 21km terug bij de Residence. Ik rijd terug en verbaas me over al die lopers die over het fietspad langs de grotere weg hun trainingen afdraaien.
 

5 opmerkingen:

  1. Knappe prestatie en leuk dat je alweer waagde aan het Marathon-avontuur !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer die tijd!
    Mijn weegschaal geeft ook wel eens een aantal keer achtereen hardnekkig hetzelfde gewicht op, terwijl er toch echt verschil is!
    Jammer dat de maagproblemen er weer waren. Misschien toch het harde werken (en de ZZM nog een beetje in de benen) waardoor te weinig bloed overbleef voor de voedsel- en drankverwerking?

    PS Nog bedankt voor je aanmoedigings-SMSje voor de Boscross. Dat heeft geholpen!! Volgende keer dus ook maar niet incognito?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. EEn mooie marathon tijd en jammer van de maag.Hopelijk snel een oplossing!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zouden die soms geen Forerunner hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja mooie omgeving he Ronald.
    Moet je nagaan dat ik tegen de bosrand woon.
    De kale berg met de Eikenboom bovenop noemen wij "de Eik". Hemelsbreed is dat ong. 2 km van mijn huis af !
    Ik heb daar al heel wat meters liggen.

    Groetjes,
    Jakob

    BeantwoordenVerwijderen