zondag 6 april 2008

Kyffhauser Berglauf 12 april


Het bergseizoen begint weer dus ben ik op zoek gegaan naar marathons met enig hoogteverschil maar geen sneeuw meer op het parcours. Net over de voormalige grens tussen West- en Oost-Duitsland wordt voor de 30e keer de Kyffhxc3xa4user Berglauf gehouden, een mooie landschapsloop vanuit het kuuroord Bad Frankenhausen, even boven Erfurt.
 
Afstanden van 6, 14, 21 en natuurlijk de 42km. Het parcours is heuvelig (totaal 1440m hoogteverschil), voert door bossen, langs boereweggetjes, monumenten en gedenkplaatsen.
En heel belangrijk voor mij: het is een kleinschalig evenement. Vorig jaar 300 deelnemers aan de marathon. Verder vind ik het heerlijk om zoiets in een totaal andere omgeving te doen (taal, cultuur, landschap, bouw) en me daar op voor te bereiden (internet). Ik zal er dan ook weer verslag van doen in woord en beeld!
Ik heb een kleine Ferienwohnung geboekt in de buurt en zal er van donderdag t/m zondag verblijven. Mijn zwager uit Spijkenisse gaat ook mee, hij fietste al met me mee bij de Spijkenisse marathon en zal dit keer ook weer meefietsen.

4 opmerkingen:

  1. HAAHAA! Leuk voor dr, gaf ie haar een knipoog?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie toch gaat dat worden en lekker een weekend weg.Persoonlijk heb ik niks met bergen lopen en kan het gewoon niet goed.
    Veel plezier alvast.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ronald,

    thx voor reactie op mijn blog. Je bent nog net even sneller op alle afstanden. Maar jij loopt wel hele bijzondere marathons. Ontzettend gaaf om te lezen en de foto's natuurlijk. Kom zeker vaker langs.

    Succes en veel plezier met de Berglauf, ga het zeker lezen.

    groetjes Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel succes a.s. zaterdag! Je zwager zal het zwaar krijgen!
    Moet je ook nog die trappen op?

    BeantwoordenVerwijderen