zaterdag 5 april 2008

Klein Ginkelse Loop


Het plan was om vandaag naar Ommen te gaan om daar aan de halve marathon mee te doen. Het weer is echter zo slecht dat ik het er niet voor over heb om daar naar toe te rijden. Bij mooi weer is het een leuk parcours kan ik me nog herinneren van 2 jaar geleden.
Ik wil toch een halve marathon lopen, dus doe ik maar de Klein Ginkelse Loop. Klein, omdat ik de enige deelnemer ben. Ginkelse Loop, omdat ik grote stukken van het parcours van de Groot Ginkelse Loop neem.
Vlak na een groot regengebied vertrek ik. Er liggen enorme plassen op de fietspaden en ik moet dan ook regelmatig door de kanten om droge voeten te houden. Het tempo wil ik op of onder de 5min/km houden. Dat lukt eigenlijk vrij gemakkelijk vandaag. Het is bijna uitgestorven op de Edese hei. Na een km of 6 begint het weer behoorlijk te regenen.
Bij km 9 schrik ik van een fietsbel. Een man haalt me in en verontschuldigt zich. Het is zo rustig en hij was bang dat ik zou schrikken wanneer ik plotseling ingehaald wordt.
Na 11km weer wat leven. Twee hardlopende vrouwen staan uitgebreid te rekken en te strekken in het bos in de miezer. Ik groet ze maar loop wel verder. Even later komt een andere loper me tegemoet en vraagt of ik z'n familie heb gezien. Twee vrouwen? Ja, die bedoelt hij en loopt snel verder.
Bij km 14 een scherpe draai naar links en dan de lange rechte Koeweg op. Hier kom ik een gezelschap in de huifkar tegen die zo druk met elkaar in gesprek zijn dat ze me niet opmerken.
Na 21,1km ben ik weer bij de auto terug. Tijd 1:43:56. En een negatieve split: 52:34/51:22. En ik ben eerste geworden! En laatste...
 

8 opmerkingen:

  1. Prachtig zeg en wat een mooie vakantie.En natuurlijk een mooi gebied om te hardlopen, geniet ervan.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn nog steeds schattig op de ski's, Menno en Jiska!
    Werkt nog steeds die aardige meneer met zijn dochter bij de Sky Bar?
    Enne... Heeft Thirza het erg gezellig met Marcus? (of is die er dit jaar niet..:-P)
    Oja! En hebben jullie het Bobo lied alweer gedanst?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte met je resultaat! Jammer dat het publiek jouw prestaties niet op waarde schatte.
    Komt bigamie trouwens vaak voor op de Ginkelse hei?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vele eersten zullen de laatste zijn.
    Heb je jezelf nog een mooie prijs gegeven voor die 1e plaats?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoals je gezien hebt, heb ik, net als jij, het barre Veluwse weer op zaterdagochtend verkozen boven het vriendelijke Ommense weer op zaterdagmiddag.
    Wat was nu wijsheid?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een mooie training en ik dacht dat het weer wel mee voel!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Frank: de loper was beduidend jonger dan de 2 vrouwen, ik denk een zoon van 1 van tweeen. Alhoewel, je weet tegenwoordig maar nooit...

    BeantwoordenVerwijderen